Mají Jeseníky nějakou představu, jak se prezentovat pro turisty navenek? Mám tím na mysli jednotné logo, heslo, téma a podobně.
V současné době se ve věci loga angažuje Sdružení cestovního ruchu Jeseníky, které má sídlo v Šumperku. Byly zpracovány návrhy a logo Jeseníjků by mělo být vybráno do poloviny letošního roku. V současné době je propagace věcí krajů – Olomouckého a Moravskoslezského. Snažíme se však propagovat Jeseníky jako celek, bez ohledu na hranice krajů.
Prozatím jsem si všiml, že se propaguje spíše jižní strana pohoří a hlavní hřeben, ale sever jako by téměř neexistoval. Je to jen můj dojem, nebo tomu tak je ve skutečnosti?
V propagačních materiálech, které vydávají kraje, jsou informace o celé turistické oblasti. Díky tomu však není prostor pro detailní informace, ty by měly být obsaženy v materiálech, které jsou vydávány v jednotlivých částech regionu. Pak však záleží na iniciativě měst a obcí nebo dalších subjektů, samozřejmě v návaznosti na jejich aktivitu a jejich finanční možnosti.
Jaký efekt mělo celosvětové setkání novinářů zaměřených na lyžování, které se v Jeseníkách konalo tuto zimu?
Zatím nemám konkrétní odezvu, očekává se však zvýšení povědomí o Jeseníkách prostřednictvím jejich příspěvků v médiích.
Je ve stadiu konkrétní přípravy některý ze záměrů, jak rozšířit či prodloužit sjezdovky v Jeseníkách?
Ve zpracovaném Generelu dopravy a cestovního ruchu Jeseníky byly vytyčeny možné plochy pro rozšíření služeb v cestovním ruchu včetně rozšíření nebo vytvoření nových lyžařských center. Návrhy byly projednány a schváleny také zástupci ochrany přírody lesů a podobně. Poněvadž se však jedná o soukromé aktivity, jejich realizace záleží na soukromých iniciativách.
Lze charakterizovat počet a složení návštěvníků Jeseníků? Je jejich skladba rozdílná v zimě a v létě?
Podle průzkumu pro zpracování Programu rozvoje České republiky, který probíhal od poloviny roku 2002 do února 2003, se návštěvníci příliš neliší. Jediné markantní rozdíly jsou v oblasti poznávací turistiky a relaxace, které převažují v létě, a v oblasti sportu, který je hlavním lákadlem zejména v zimě. V zimě je také větší příjezd turistů z blízkého okolí než v létě. V zimním období také více narůstá počet návštěvníků, kteří již v regionu byli.
Mohou návštěvníci Jeseníků očekávat nějaké novinky v letní sezóně?
V hornickém skanzenu u Zlatých Hor (Zlatorudné mlýny) se počítá s dalším rozšířením, na letní sezónu by mělo být otevřeno občerstvení a také by se měla rozšířit nabídka kulturních akcí. Od dubna bude v prodeji Olomoucká regionální karta - Olomouc Region Card. Karta bude mít dvě časové varianty, 48 hodin a 5 dnů. Na základě této karty budou návštěvníkovi poskytnuty slevy na vstupy a nákup služeb v regionu. Na letní sezónu jsou také připravovány cyklobusy.