Usnesení Rady městské části Praha 2
č. 53 ze dne 1. 2. 2005
Rada
I. bere na vědomí dopravně urbanistickou studii „Rehabilitace okolí Národního muzea“ předloženou SÚRM MHMP
II. podporuje obnovení snah o hledání řešení úprav současného velmi problematického stavu neúnosné dopravní zátěže centra města
III. žádá úpravy organizace dopravy vedoucí k zúžení zátěže na 2x2 pruhy v celém úseku SJM procházejícím MČ Praha 2, neboť SJM degraduje městské prostředí a zhoršuje jeho obyvatelnost nejen v prostoru Národního muzea, ale v celém úseku procházejícím MČ Praha 2 (bohužel není návazně řešeno touto dokumentací)
IV. nesouhlasí s předloženou variantou C (mimoúrovňové křížení)
V. preferuje z předložených variant úrovňovou variantu A, a to za předpokladu doplnění řešení tramvajových tras v souladu s řešením studie Metroprojektu Praha, a.s. (11/2003, dle předloženého textu Varianta Metroprojekt 3), v souladu s projednaným stanoviskem mezi MČ Praha 1 a MČ Praha 2
VI. konstatuje, že s ohledem na předloženou dokumentaci, na předpokládaná dopravní opatření po dokončení okruhů a na předpokládané kapacity dopravy je vhodnějším dopravním řešením v okolí Národního muzea ponechání jednosměrných městských tříd s dvěma jízdními pruhy před i za muzeem
VII. ukládá seznámit s tímto usnesením náměstka primátora hl.m. Prahy Ing. Jana Bürgermeistera, ředitelku sekce Útvaru rozvoje hl.m. Prahy Ing. Světlanu Kubíkovou a starostu MČ Praha 1 Vladimíra Vihana
K realizaci: Ing. Libor Krátký, zástupce starosty. Termín: 28.2.2005
Občanská sdružení Grébovka a Centrum SOS Praha vítají snahu pražského magistrátu řešit nynější neudržitelnou dopravní situaci v oblasti Muzea.
Záměr, který bude dnes novinářům představovat Jan Bürgemeister a architek Körner, však nepovažují za dobrý, neboť neřeší problém magistrály coby dálničního průtahu centrem města.
Problém liniové stavby, která do centra města přivádí denně 95 000 aut, nelze řešit stavebními úpravami v délce 250 metrů. Vedení města by mělo předložit ucelenou koncepci zklidnění dopravy na magistrále (mimo jiné snížení rychlosti na 50 km/h) a přeměnu na městský bulvár alespoň v úseku Hlavní nádraží – Pankrác.
Stanislav Sojka, zástupce občanského sdružení Grébovka a člen Komise životního prostředí MČ Praha 2, shrnuje hlavní nedostatky navrhovaného řešení z pohledu Prahy 2: "Předložená studie neřeší trasu pro pěší mezi Vinohrady a Václavským náměstím, ve směru od náměstí Míru by pěší trasa byla dokonce zcela zrušena. Navržené mimoúrovňové křížení nad Muzeem je v rozporu se zamýšleným městským charakterem ulic a průjezd navrženou mimoúrovňovou křižovatkou a odbočení v některých směrech (výjezd z Vinohradské směrem na sever i na jih) budou velmi obtížná."
Přeměnu magistrály na městský bulvár a snížení rychlosti na 50 km/h v celé délce magistrály podpořilo v roce 2002 v rámci petice Město pro lidi téměř deset tisíc obyvatel Prahy.
Výhrady k předkládanému řešení mají též oficiální představitelé městské části Praha 2. (Viz rubrika Jak na to vpravo na této stránce.)