Na začátku února nastoupila Karin Šeligová jako tisková tajemnice vládní agentury na podporu cestovního ruchu CzechTourism. Měla by se věnovat především tuzemským médiím.
V čem hodláte měnit mediální strategii CzechTourismu a co přebíráte od svých předchůdců?
Myslím, že moji předchůdci měli vytvořenu efektivní mediální strategii a prozatím bych ji neměnila. Záleží však na okolnostech a podmínkách v budoucnu.
Budete se více orientovat na zahraniční nebo tuzemská média?
Orientace mé práce spočívá v propagaci CzechTourismu vzhledem k tuzemským médiím.
Co vidíte jako své priority?
Především kvalitní spolupráci s mými kolegy v CzechTourism a následně s médii. Mým cílem je nastavit vzájemně přijatelný komunikační kanál.
V čem vidíte hlavní praktický přínos CzechTourismu pro tuzemské daňové poplatníky? Lze to nějak vyjádřit v číslech?
CzechTourism je příspěvkovou organizací Ministerstva pro místní rozvoj ČR. Její hlavní aktivitou je propagace České republiky jako lákavé turistické destinace v zahraničí, ale i na domácím trhu. Cestovní ruch je významným faktorem české ekonomiky: devizové příjmy z cestovního ruchu v roce 2003 dosáhly 100,3 mld. Kč, tvořily 4,2 % HDP a podílely se 7,7 % na celkové hodnotě exportu České republiky. Zahraniční turisté nejvíce utrácejí za ubytování (32 % z výdajů), za nákupy (28 %) a za stravování (23 %), dále následuje doprava (6 %), ostatní výdaje (6 %) a vstupné (5 %). Přímo v cestovním ruchu bylo v roce 2003 zaměstnáno 121 200 osob (2,56 %), celková zaměstnanost včetně nepřímé zahrnovala 576 370 pracovních míst (12,16 %), to znamená, že každý osmý člověk je zaměstnán v cestovním ruchu nebo souvisejícím odvětví. Konkrétní data za rok 2004 bude možné poskytnout druhý březnový týden, kdy budeme mít k dispozici přehled platební bilance za minulý rok. V současné době probíhá příprava Satelitního účtu cestovního ruchu, který bude zaměřen na konkrétní přínos cestovního ruchu pro českou ekonomiku.
Proč se vaše funkce nazývá tisková tajemnice a ne obvyklejší tisková mluvčí?
V běžné řeči se samozřejmě používá název tisková mluvčí, ale pokud jde o formální stránku, některé z institucí používají slovní spojení tisková mluvčí, jiné tiskový tajemník, případně i jiné označení.