Denní i noční vlakové spojení obou metropolí je nejvýhodnější forma cestování mezi Prahou a Varšovou, pokud se zohlední cestovní komfort, rychlost i cena.
Rychlostní rychlík
Vlakové spojení ČD a PKP Intercity na lince Praha - Pardubice - Olomouc - Ostrava - Katovice - Varšava se v novém jízdním řádu 2013 zrychlí přibližně o 20 minut. Vlak EuroCity Praha urazí cestu z pražského hlavního nádraží na varšavskou centrální stanici poprvé s cestovním časem pod 8 hodin. Nově však nabídne také přepravu vozíčkářům nebo cykloturistům.
Linka spojující Prahu s Varšavou patří k mezistátním trasám, kde v posledním desetiletí došlo k jednomu z nejvýraznějších zrychlení dopravy. Časová úspora oproti jízdnímu řádu před deseti lety je přibližně jedna hodina. Od vzniku samostatné České republiky představuje zrychlení mezi českou a polskou metropolí dokonce téměř dvě hodiny.
Do Varšany na vodu? Proč ne: Nížinná říčka Wkra
Jídelní vůz, zásuvky a cyklisté
EuroCity Praha mezi Prahou a Varšavou nabízí cestujícím klimatizovaný moderní interiér vozů 1. a 2. třídy, modernizovaný restaurační vůz ČD s gastronomickým servisem společnosti JLV. Cestující mají ve vozech 1. i 2. třídy k dispozici elektrické zásuvky 230 V pro napájení svých elektronických přenosných zařízení, např. notebooků a mobilních telefonů. Cestující ve 2. třídě si navíc mohou vybrat mezi oddílovým a velkoprostorovým vozem. Ve vlaku Praha jsou k dispozici také vyhrazené oddíly pro cestující s dětmi do 10 let, tiché oddíly nebo dámský oddíl. Novinkou v jízdním řádu 2013 bude nabídka přepravy vozíčkářů a jízdních kol s povinnou rezervací.
EuroCity Praha je jeden z nerychlejších mezistátních vlaků v České republice. Mezi Prahou a Ostravou dosahuje průměrnou rychlost přibližně 113 km/h, v celé trase z Prahy až do Varšavy pak cca 99 km/h. Expresní spojení Prahy a Varšavy má potenciál zrychlovat také v budoucnosti, a to díky rekonstrukci a zvýšení rychlosti na několika úsecích v České republicemezi stanicemi Běchovice - Úvaly, dále pak na Ústeckoorlicku a postupným zaváděním dvousetkilometrové rychlosti na polské železniční magistrále mezi Katovicemi a Varšavou.
Prohlédněte sekci POLSKO na HORYDOLY
Zrychlování linky Praha hl.n. – Varšava Centrální stanice spoje z Prahy
2013 (7 hodin 51 mimut) 99 km/h
2012 (8 hodin 13 minut) 94 km/h
2007 (8 hodin 28 minut) 89 km/h
2002 (9 hodin 17 minut) 82 km/h
1992 (10 hodin 5 minut) 77 km/h noční rychlík Silesia
1982 (12 hodin 33 minut) 62 km/h noční rychlík Silesia
1972 (11 hodin 25 minut) 68 km/h denní expres Hutník