Festival propagačních materiálů a tiskovin TourPropag se letos po čtrnácti letech přestěhuje z domovského Písku pod křídla jeho podporovatele, vládní agenturu na podporu cestovního ruchu CzechTourism v Praze.
Náhradní Praha je jen na přechodnou dobu
Změní svoji tvář, upraví název a pro příští roky bude hledat nové místo pro další pokračování a novou koncepci.
Zájem o organizování již dnes projevily například Brno, Uherské Hradiště, Tábor a nebo Třeboň.
"Festival propagačních materiálů a brožur s turistickou tématikou se uskuteční v červnu v Mediálním centru Orbis. Následná výstava zde zůstane otevřena po celý měsíc. V soutěži nepůjde tentokrát o počty materiálů, protože v něm nemůžeme z kapacitních důvodů Písku konkurovat a ani nechceme," říká vedoucí tiskového oddělení agentury CzechTourism Pavel Klicpera a dodává: "Přáli bychom si v souvislosti se slavnostním zahájením výstavy rozproudit debatu o budoucnosti turistické propagační tiskoviny a ve výsledku také diskuzi o další existenci festivalu. Pro tento rok změníme TourPropag na CzechTourPropag, ale není vyloučeno, že se k jeho původnímu názvu v dalších letech nový partner znovu přihlásí. Zdůrazňuji, jedná se o jakýsi přechodný stav v pořádání festivalu."
Písek změnil svoji propagaci
"Memorandum o spolupráci s Pískem zavazovalo agenturu nejen k organizační podpoře a medializaci jednotlivých akcí, ale v neposlední řadě také k podstatné fianční participaci na projektech: Bienále kresleného humoru, Zahájení turistické sezóny, Cipískoviště, TourPropag, TouregionPropag, Festival nad řekou a na řadě podlinkových aktivit," rozšiřuje informace o spolupráci generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška. "Respektujeme oznámení Městského úřadu Písek o zásadní změně koncepce propagace cestovního ruchu, o zrušení některých projektů a v samotném výsledku i o zrušení odboru cestovního ruchu. Tímto rozhodnutím agentura ztratila relevantního partnera pro další spolupráci a rozhodla se od Memoranda odstoupit. Memorandum o spolupráci s CzechTourismem garantovalo Písku stálého a silného spoluhráče, který nejenže pokrýval podstatnou část nakladů na akce tohoto typu, ale zároveň do města přivážel zástupce odborné i laické veřejnosti a do značné míry svými dalšími aktivitami propagoval město jako ideální destinaci pro turisty z tuzemska i ze zahraničí," doplňuje rozhodnutí managementu státní agentury Vondruška.