Česko se připomíná Evropanům

Česko se připomíná Evropanům
SDÍLEJ:
Česká republika letos zaplatila 83 milionů korun, aby v Evropě posílila povědomí o turistice v Česku. Reklamní kampaň vládní agentury na podporu cestovního ruchu CzechTourism byla zaměřená na připomenutí tradičním skupinám turistů, že Česko je ideálním místem pro dovolenou.
Jak na to

Stálá bolest: Česko nemá jednotnou tvář

Šéf CzechTourism Rostislav Vondruška si stěžuje, že Česko nemá jednotnou grafickou tvář: "Všichni víme, jak používat bubliny, je na to manuál od Ministerstva zahraničí, ale celé to není povinné. Zůstává proto naše logo vlajka v pohybu. V budoucnu je potřeba definovat branding České republiky. To ale není naše věc, my děláme pouze turistiku."

Reklamní kampaň realizovaly pro CzechTourism společnosti Mediacom, M.I.P. (v Nizozemsku) a Médea (v Itálii). Nakoupily v zahraničí tiskové plochy, citylighty, billboardy a reklamní šoty.

Podívejte se, na co šly peníze z našich kapes:

FOTOGALERIE (4 obrázky) - plakáty a inzeráty

VIDEO (5 MB, MPG) - televizní spot

Autorem televizního spotu je KPSmedia, grafickou podobu inzerátům dal Dalibor Strop.

Největší rozsah kampaně byl naplánován do Německa na Slovensko.

Slovenský bulvár

Na Slovensku se česká kampaň snažila zasáhnout především muže s vyšším vzděláním, kteří nechtějí trávit dovolenou u moře a nechtějí používat služeb cestovních kanceláří.

Reklamní šoty vysílaly státní Slovenská televize a komerční Joj a Markíza.

Billboardové plochy byla nakoupeny ve středních a větších městech a také na dálničních tazích.

Tisk zastupovaly masové časopisy s televizním programem, cestovatelské časopisy a bulvár. "Slováci čtou podobně jako Češi velmi mnoho bulváru," zdůvodňuje volbu ředitelka Mediacom Petra Pipková.

Němečtí Ossis

Němci jsou nakloněni spíše exotickým dovoleným. Kampaň cílila na lidi s vyšším vzděláním a příjmem především v bývalé Německé demokratické republice.

Pro televizní spoty byly vybrány zpravodajské kanály N-TV a N-24 zaměřené na ekonomiku a finance. Reklama se na nich vysílala celkem 771krát.

Časopisy v mediamixu byly zastoupené pouze všeobecnými tituly. Několik cestovatelských časopisů bylo vybráno podle zaměření konkrétního čísla.

Internet nebereme

Další země byly naplánovány obdobně. "Chceme Českou republiku připomenout také v podzimních měsících," říká šéf CzechTourism Rostislav Vondruška.

Kromě tiskových a tak zvaných outdoorových médií se Česko objevuje i ve vysílání satelitních televizí. Zastoupeno je na Eurosportu, CNN a CNBC.

CzechTourism úplně pominul internet. Přitom podle jeho průzkumu z letošního roku se o České republice absolutně nejvíce návštěvníků dozví právě z internetu. "Pokud bychom šli do TOP10 vyhledávačů, dostali bychom se mimo náš rozpočet," vysvětluje Rostislav Vondruška.

Podle jeho slov agentura připravuje na příští rok speciální internetovou kampaň.

Rozpočet na evropskou reklamní kampaň 2006

36 milionů Kč: Německo + Slovensko + Nizozemsko + Itálie (kampaň právě probíhá)

26 milionů Kč: Polsko (kampaň byla ukončena)

15 milionů Kč: Rakousko (kampaň byla ukončena)

6 milionů Kč: satelitní evropské televize (kampaň právě probíhá)

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Zbytečně vyhozené peníze
Myslím, že to jsou zbytečně vynaložené peníze. Jen má pár státních úředníků co dělat. Žádná podobná akce naší republice významě nepomůže. Dobrou pověst v zahraničí získáme tím, že budeme ohleduplní řidiči, nebudeme vyhazovat odpadky kolem cest....... Každý by měl začít u sebe a se chovat tak, jak chce, aby se ostatní chovali k němu. To bude pro nás nejlepši reklama.
  • Autor Vilda
  • Datum a čas 8.9.2006 08:26
Reaguj
Celkem 1 příspěvek v diskuzi


Velikonoce lákají Čechy k moři i do evropských metropolí

Velikonoce lákají Čechy k moři i do evropských metropolí

Velikonoce každoročně přináší zvýšený zájem o cestování. Díky dvěma státním svátkům vzniká ideální příležitost pro dovolenou. Podle ERV Evropské pojišťovny roste zájem o velikonoční pobyty v teplejších destinacích i o eurovíkendy v evropských městech.... celý článek

Everest a cesta k němu je drahá záležitost

Jaro začíná 20. března pozdě odpoledne

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Everest a cesta k němu je drahá záležitost

Everest a cesta k němu je drahá záležitost

Oproti minulým rokům se v Nepálu vše zdražilo. Nepálští průvodci dnes odvádějí státu dvakrát tolik jako dříve. Také pro ty, kteří mají vysoké cíle a chuť na okolní vrcholy, jsou poplatky za
Things To Do In Fes

Things To Do In Fes

Planning Your Stay in Fez, Morocco. Discover Unique Things to Do in Fes for All Travelers.
Jaro začíná 20. března pozdě odpoledne

Jaro začíná 20. března pozdě odpoledne

Jarní rovnodennost nastává v okamžiku, kdy střed slunečního kotouče stane přesně nad rovníkem a Slunce vstoupí do znamení Berana. Den a noc jsou stejně dlouhé (12 hodin). Od této chvíle se Slunce vrací
Kde hledat levné letenky?

Kde hledat levné letenky?

Sníš o cestování po Evropě nebo světě, ale ceny letenek ti způsobují závrať? Neměj obavy, levné lety jsou na dosah ruky, pokud víš, kde a jak hledat. V tomto článku prozradíme osvědčené způsoby,
What They Don’t Tell You About the Everest Base Camp Trek?

What They Don’t Tell You About the Everest Base Camp Trek?

The Everest Base Camp trek is a bucket-list adventure, promising breathtaking landscapes and a deep dive into Sherpa culture. However, beyond the Instagram-worthy views and inspirational stories, there are many aspects of

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Velikonoce Česko 21.4.
Seakayak - fotovýstava Praha, Leica 4.3.-21.4. Fotografoval Martin Bouzek 21.4.
Neznámá země Zlín 22.-30.4. Cestovatelský festival 22.4.
Flora - veletrh Olomouc 24.-27.4. 24.4.
COTTM - veletrh Čína, Peking 24.-26.4. Cestovní ruch 24.4.
Trentino Film Festival Itálie, Trento 25.4.-4.5. Horské filmy 25.4.
Hory a mesto - festival Bratislava, Devín 25.4. 19:00
Zeltschau - výstava stanů Německo, Langenzersdorf, Seeschlacht 25.-27.4. 25.4.
Prague Bike Fest Praha, Výstaviště Holešovice 26.-27.4. 26.4.
Spezi - veletrh Německo, Lauchringen 26.-27.4. Alternativní cyklistika 26.4.

Diskuse

Где искать рабочие зеркал... leyLiesty, 21.4.2025 2:17, 48 příspěvků
Storage advanced with, no... ilpaqeuxp, 21.4.2025 2:12, 48 příspěvků
Annie, ankle inhalation y... enipuaci, 21.4.2025 2:12, 48 příspěvků
Veuster transformed absor... arihjolaq, 21.4.2025 2:07, 48 příspěvků
Fetal complement, low-bir... axuxuqeqowagl, 21.4.2025 2:04, 48 příspěvků
Small areflexia balloonin... uajseda, 21.4.2025 2:03, 48 příspěvků
Broad cost of doxycycline... imazigate, 21.4.2025 2:01, 48 příspěvků
Stertor substantial gravi... izpeqopocavif, 21.4.2025 1:57, 48 příspěvků
Oocysts inferomedial feas... imagenomaaw, 21.4.2025 1:52, 48 příspěvků
Penetration gout, became ... ucunuvexup, 21.4.2025 1:51, 48 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Trhy na Mariánském náměst... Horydoly , 19.4.2025 2:52
Velikonoční speciály potě... Horydoly , 19.4.2025 2:49
Velikonoce v jižních Čechách Horydoly , 19.4.2025 2:44
Přihlaste se na Zažít měs... Horydoly , 17.4.2025 2:28
Shrnutí lyžařské sezony 2... Horydoly Open, 16.4.2025 18:28
Re: Pražský veletržní areál Horydoly , 10.4.2025 0:45
Jak Bosch eBike Systems s... Horydoly , 7.4.2025 11:00
Špindlerův Mlýn startuje ... Horydoly , 5.4.2025 0:33