Ceny letošních modelů se začnou snižovat až o prázdninách, loňské modely jsou k mání o 30-50 % levněji. Na technice se tento rok přitom moc nezměnilo.
Trekking
Klasické trekkingy si podržely svoji popularitu i letos. Jde o kola vhodná pro dlouhé cesty i odpolední vyjížďku do lesa. Určeny jsou především na silnice, silničky a zpevněné polní či lesní cesty. Většinou bývají vybavené blatníky a nosičem. Prosazují se přední odpružené vidlice a také odpružené sedlovky.
Solidní prodejci obvykle zákazníkům nabízejí ke koupi současně s kolem ještě brašničky do rámu a podsedlové taštičky.
Odstrojené trekingy bez blatníků, světel a brašen se prodávají pod označením cross.
Fitness
Kola v kategorii fitness přišla do Evropy z Ameriky. Je to čistě sportovní nářadí, které slouží k udržení kondice. Geometrie rámu se blíží silničním kolům, rovná řídítka upomínají na trekking, cyklista je však za nimi více zalehlý.
Kolo je vylehčené do krajnosti, pedály se nepoužívají jiné než s nášlapnými tretrami, pneumatiky jsou hladké a design odpovídá nejnovější módě. Nepočítejte však, že s fitness kolem budete jezdit jinde než po bezvadném asfaltu.
Cestovní kolo
Proti tomu je cestovní kolo jiný dříč! Moc se na něm za léta nezměnilo. Poctivá kovářská práce bývá oplechovaná blatníky, opatřená širokým pohodlným sedlem, nesmí chybět masivní nosič a chránič nohavice před znečištěním od řetězu.
V poslední době se snad jen mění světla na dynamo za bateriové svítilny dopředu a červené blikačky dozadu.
Holandská kola
Ze západní Evropy se k nám pomalu dostávají i další speciality. Mezi cestovními koly se prodává dost takzvaných holanďanů. Charakterizuje je masivní dámský rám s velmi jednoduchým nastupováním, rovný posez a košík zavěšený na řídítkách. Jsou to příjemná a důstojná kola pro starší ženy.
Cruisery
Naopak pro mladé excentriky jsou k dostání cruisery, které připomínají plážové motorky choppery. Sedí se na nich rovně, široká řídítka dodávají pocit síly a design je obvykle velmi agresivní.
Lehokola
V oblastech s bohatou sítí dobrých cyklostezek lze využít lehokol, na kterých se cyklisté nehrbí, ale sedí nebo pololeží a v sedačce šlapou do pedálů před sebou. Právě kvůli bezpečným cyklostezkám se jich nejvíce kupuje v Německu a Holandsku.
Skládací kola
Ze skládaček se stala plnohodnotná kola především do města, na cyklostezky a na kratší vzdálenosti. Převody, odpružení i pohodlí jsou srovnatelné s běžnými bicykly. Snad jen malá kola nepochytají tolik nerovností, jako velké mohutné pneumatiky. Lehčí skládačky s menšími koly se dají skládat a přenášet třeba každý den v běžném provozu. Větší modely s velkými koly se skládají především kvůli převozu autem, autobusem, nebo třeba letadlem.
Elektrokola
Na motor a při tom bez řidičského průkazu se jezdí do rychlosti 25 km/h. Dojezd při šetrné jízdě mají moderní elektrokola až 100 km a nabíjet je lze z každé zásuvky.