Délka trasy
Ve svižném tempu projedete popsanou trasu za necelou hodinu. Pokud si budete chtít prohlédnout místní zajímavosti a zajdete na oběd, počítejte se třemi hodinami.
Jaké kolo
Trasa vede většinou po silnici. Úplně tedy stačí trekkingový bicykl. Doporučujeme přilbu, cyklistické rukavice a blikačku pro pošmourné počasí nebo pozdní návrat domů.
Kde se najíst a napít
Doporučujeme Besední restauraci u železničního přejezdu na autobusové zastávce Hlubočepská ve stejnojmenné ulici. Rychlá a profesionální obsluha, fungující větráky, dobré pivo a klasická česká kuchyně od utopenců po svíčkovou potěší vyhládlého cyklistu.
Třeba v populárním Prokopském údolí. S bicyklem nasedneme na metro a dovezeme se do stanice Hůrka na trase B.
Ti, které mají časovou legitimaci, neplatí za kolo nic, ostatní si musejí označit jízdenku. Pro bicykly jsou vyhrazeny poslední dveře. Jiné omezení cyklisté v metru nemají.
Z Hůrky se propleteme sídlištěm okolo základní školy na okrajovou ulici Ovčí hájek. Po lávce pro pěší překonáme čtyřproudovou Jeremiášovu ulici a naráz se ocitneme v přírodě. Pod sebou uvidíme lesy Dalejského a Prokopského údolí.
Pořád dolů
Po polní cestě jedeme loukami dolů, po levé ruce necháváme zahrádky a přijíždíme na silničku. Pozorně se rozhlédneme, protože ze zatáčky může vyrazit bezohledné auto. Serpentinami po silnici rychle sjíždíme k osadě Nová Ves a dál do Prokopského údolí.
Pozor na dopravní značky, které tady na několika místech přikazují jet dvacítkou. Berte je vážně, protože hned za nimi následují zpomalovací prahy pro auta a tedy i pro cyklisty. Není nic příjemného vletět na ně čtyřicítkou, což je ve sjezdu běžná cestovní rychlost.
Dvakrát podjíždíme historický kamenný viadukt, po levé straně silnice si můžeme projít štolu, kterou se dříve vozil vylámaný vápenec, prohlédnout opuštěné klukovické koupaliště, odbočit doleva k zatopenému lomu, který tvoří malebné jezírko s bílými kolmými skalními stěnami, a nakonec se podívat na dvě desítky metrů vysoké hladké skalní plotny jakoby přilepené vysoko do levého svahu.
Návrat na Smíchov
Projíždíme pod místem, kde se mimoúrovňově křižují dvě železnice. Ta horní je nazvaná Pražský Semmering podle toho, že zatáčky, stoupání i mosty byly budovány se stejnými obtížemi jako jejich alpské protějšky stejného jména.
Už jen pár stovek metrů nás dělí od hlavní Hlubočepské silnice. Po ní sjedeme dolů k Vltavě a buď přejedeme podle šipek cyklistické stezky přes Barrandovský most a ocitneme se v Bráníku, nebo podél tramvajových kolejí dorazíme na Smíchovské nádraží. Odtud jezdí vlak i metro do centra Prahy.
Celá trasa je vhodná i pro mladší školní děti. Na hlavní silnici z Hlubočep na Smíchov ovšem musejí bezpodmínečně poslouchat dospělé.
Zobrazit místo Praha - cyklo na větší mapě