Lars Seier Christensen a Kim Fournais, generální ředitelé a spoluzakladatelé Saxo Bank, k tomu řekli: "Spolupracovat s týmem během posledních osmi sezón byla čest a jsme velice hrdí na mnoho úspěchů, kterých jsme společně dosáhli. Poděkování si zaslouží jak současný tým, tak i legendy, které byly součástí týmu v minulosti – Bjarne Riis, Alberto Contador, Peter Sagan, bratři Schleckovi, Fabian Cancellara, Carlos Sastre, Matti Breschel, Chris Anker Sorensen i všichni další jezdci, jejichž vášeň a soudržnost byla oporou pro tým i pro naši značku z pozice sponzora, a to jak v Dánsku, tak i v celosvětovém měřítku."
Dánové odmítli platit Rusovi a jeho lidem
Platy Alberta Contadora a Petera Sagana jsou na cyklistickém trhu odhadovány na dohromady na deset milionů eur ročně, dalších několik milionů vydělávají domestici včetně Romana Kreuzigera a závodníci určení na méně důlěžité závody mimo Pro Tour.
Saxo Bank sponzorovala tým Olega Tiňkova osm let. Rus oznámil, že hodlá stáj financovat z vlastních prostředků. Podle specializovaného webu Cyclingnews byly důvodem rozchodu stále větší finanční požadavky Olega Tiňkova.
"Chtěl jsem po bance reálné peníze. Riise s nimi měl dohody, které jsem nechtěl akceptovat. Oni další peníze na zaplacení neměli, tak s nimi nepokračujeme. Stylem Risse bylo nejdřív slíbit speciální cenu a teprve pak zažádat o peníze. Takto já obchody nedělám. Konec spolupráce je mé rozhodnutí," vysvětlil pro cyklistický web svůj pohled na záležitost rozchodu Oleg Tiňkov a poukázal na hlavního manažera a bývalého závodníka, kterého z týmu vyhodil na začátku roku.
Olegu, děkujeme, ale bylo toho dost
"Poděkování za partnerství patří především Olegu Tinkovovi, současnému majiteli týmu, a také managementu týmu Tinkoff-Saxo. Těšíme se na společné ukončení sezóny, které se uskuteční ve velkém stylu. Cyklistika bude mít vždy zvláštní místo v našich srdcích a týmu přejeme do budoucna mnoho úspěchů."
Podpora vrcholového sportu z obchodního hlediska zůstává pro banku v komunikaci s klienty a komunitou i nadále významnou oblastí. Iniciativa SaxoSport, v níž se stávající a potenciální klienti zapojují do sítí zaměřených na vrcholový sport, nedávno uskutečnila projekt Ride Like A Pro, v němž vybraní účastníci z řad klientů trénovali jako skuteční cyklističtí profesionálové a svoji cestu zakončili účastí v etapě závodu Vuelta Espana.
"Sponzoring cyklistického týmu sehrál klíčovou roli v budování povědomí o značce v době rychlé mezinárodní obchodní expanze, díky které dnes Saxo Bank disponuje 26 pobočkami po celém světě. I do budoucna bude Saxo Bank významně podporovat vrcholový sport a bude vyhledávat další příležitosti, jak sponzorovat silné jednotlivce v nejrůznějších sportovních odvětvích a lokálních úrovních. Všechna rozhodnutí o případném sponzorování budou jako vždy záviset na obchodním potenciálu, výsledcích a postavení značky," zakončili Christensen a Fournais.
Saxo Bank Sponsorship Manifesto from Saxo Bank on Vimeo.
O blízkém vzahu Saxo k Tour de France svědčí kniha, kterou letos vydal ředitel milánské pobočky Paolo Bazzani společně s cyklistickou legendou Ivanem Bassem. Zpětným pohledem a s dnešní znalostí, že Saxo již peníze do profistáje odmítla dále nalévat, je kniha ještě zajímavěhší než v květnu, kdy přišla na trh.
Kniha o obchodu a sportu
Kniha s názvem Broker a šampión je napsána formou rozhovoru mezi Gianem Paolem Bazzanim a Ivanem Bassem, který se před sezónou 2015 opět připojil k týmu Tinkoff-Saxo. Diskutují v ní nad paralelami mezi obchodováním a profesionálním sportem. V současnosti je kniha dostupná v italštině na internetových stránkách italské Saxo Bank.
Gian Paolo Bazzani k tomu řekl: "V knize využíváme Bassovy letité zkušenosti a rozhodovací schopnosti k nastínění podobností mezi online obchodováním a vrcholovým sportem. Sportovci jako Basso přímo ztělesňují umění chopit se příležitosti.
Moje spolupráce s Bassem jednoduše ukazuje, že lidé v bílých límečcích a barevných trikotech toho mají společného mnohem více, než se na první pohled zdá. Nákup či prodej měn není založen na náhodném rozhodování, ale vychází z hlubokých znalostí trhu, dobře vybudované strategie a schopnosti přizpůsobit se novým sledům událostí. Podobné vlastnosti a dovednosti jsou zapotřebí i u profesionálních cyklistů, kteří čelí takovým zkouškám jako Milan-San Remo nebo Giro d’Italia. Myslím, že i to je důvod, proč jsme byli v posledních letech svědky vzrůstajícího zájmu o cyklistiku ze strany finančního průmyslu."
Tento názor potvrzuje i nedávný průzkum Saxo Bank mezi pracovníky finančních služeb v Londýně, podle něhož se u nich cyklistika stává nejoblíbenějším sportem. Každý čtvrtý respondent (24 %) v průzkumu potvrdil, že kolo nahradilo v Londýně ostatní symboly společenského postavení, jako jsou rychlá auta nebo motorky.