Singapur zavádí povinné zkoušky pro e-cyklisty a e-koloběžkáře
Cyklisté na elektrokolech a kolobežkáři na elektrokoloběžkách v Singapuru budou muset složit teoretický test z dopravních předpisů. Bez toho nesmějí řídit od roku 2022.
Nová pravidla zavedl singapurský úřad pro pozemní dopravu se zřetelem na bezpečnost samotných cyklistů a koloběžkářů, ale i chodců a automobilistů.
Jezdci se již teď mohou registrovat ke zkouškám. Ty se vykonávají on-line. K získání oprávnění na řízení je nutné odpovědět správně aspoň na 80 % otázek. Otázky mají předem dané odpovědi a zkoušení volí správné řešení mezi několika možnostmi.
Koloběžkáři musí za 30 minut odpovědět na 30 otázek. Cyklisté mají 40 minut, aby zvládli 40 otázek.
Testy jsou k dispozici ve čtyřech jazycích - anglicky, čínsky, malajsky a tamilsky. Žadatelé mohou před jejich vyplňováním nastudovat jednoduchou elektronickou učebnici, kterou zdarma poskytuje stát.
Digitální certifikát o úspěšném absolvování zkoušky se bude předkládat policejním či úředním orgánům na požádání od 1. ledna 2022.
Správní poplatek za vykonání zkoušky je 10 singapurských dolarů (160 českých korun) a zahrnuje možnost jednoho bezplatného opakování neúspěšné zkoušky. Splněná zkouška se v životě již nikdy neopakuje a certifikát platí do smrti.
Za první jízdu bez certifikátu jsou určeny pokuty do výše 2000 singapurských dolarů (zhruba 30 000 korun) a vězení až půl roku. Podle závažnosti nezákonného chování může být udělen souběžně trest odnětí svobody a peněžitý trest. Opakovaní pachatelé mohou být pokutováni až do výše 5000 SGD (80 000 Kč) a uvězněni na jeden rok.
V Singapuru je registrováno sedm tisíc elektrických koloběžek a dvaatřicet tisíc elektrokol. První návrh na povinné zkoušky jezdců jednostopých elektrických vehiklů padl roku 2019 po sérii nehod zaviněných cyklisty a koloběžkáři. Posledním varováním byla smrt klasického cyklisty, kterého srazil jezdec na elektrokole.
Diskuse
Diskuze k článku
zkoušky
Souhlas. Chodci a nějaké zkoušky. Chůzí ještě nikdo nikoho nezabil. Ovšem pro ony motorizované a to všechny by měly platit jasné předpisy (které bohužel u nás chybějí či se laxně konrolují, hlavně u oněch koloběžek, E-kolech a o oněch 4 kolkách či terénních motocyklech ani nemluvě). Nejde ani o ony zkoušky či řidičálky, ale o chování řidičů. I těch kol. A jak je známo, jinde (např. Dánsko) nejsou tyhle problémy zdaleka vyhraněny jako u nás....
- Autor Honza
- Datum a čas 12.8.2021 13:07
zkoušky - pár poznámek
A proč jenom ecyklisté a ekoloběžkáři? - protože to tak singapurská veřejnost chce prostřednictvím svých poslanců
Jezdí po chodnících - protože je to pro ně bezpečnější a konec konců je to mnohdy bezpečnější pro všechny účastníky silničního provozu
po přechodech pro chodce - protože to reálně ničemu nevadí (pokud se pohybují v rámci pěšího režimu), nebezpečné je to pouze v případě, že na přechodu nikdo jiný není a cyklista tam vletí větší rychlostí než chodec, což řidič nepředpokládá
jezdí ve skupinách a po dvojicích vedle sebe, nikoliv za sebou - to je přestupek, normálně za něj trestá policie
nenechávají prostor pro předjetí automobilem - auta také nenechávají prostor pro přejetí, kde by to bylo nebezpečné. Absolutní odpovědnost při předjíždění má řidič předjíždějícího vozidla
P.S.: Také mě štve, když jedu na koloběžce, že mě auto nenechává předjet a já za ním musím brzdit. Ale podle dopravních předpisů je to na mě, jak a kdy ho předjedu, nikoliv na něm.
Jezdí pod vlivem alkoholu - to je trestný čin, soudy za něj trestají. Problém je, že opilství reálně podporuje stát - buduje a propaguje např. Pivní cyklostezku v Krkonoších nebo třeba systém Vinařských cyklostezek na jižní Moravě.
Takže dle mého, není v tom jestli někdo umí či neumí ovládat kolo s motorem. Je spousta těch, co neumí ovládat i kolo bez motoru - jistě spousta lidí neumí jezdit na kole. Potřebovali by školení na dětském dopravním hřišti a pak ještě školu jízdy od profesionálního trenéra, aby uměli brzdit, zatáčet a aby se nepletli nesmyslnými manévry ostatním účastníkům dopravního provozu. Aktuálně se to týká především novopečených majitelů elektrokol, kteří na cyklostezkách dělají nebezpečné situace.
- Autor Kuba Turek
- Datum a čas 9.8.2021 13:37
zkoušky
Domyšleno do konce: Proč by si neměli dělat řidičák chodci? Jsou také účastníky silničního provozu. Doprava na chodníku i po ostatních komunikacích pěšky se řídí stejnými zákony, jako automobilový provoz.
To je hloupost, že? Obecně na celé zeměkouli se předpokládá, že řidičáky jsou potřeba jen pro motorová vozidla. Zda mezi ně někde počítají elektrokola a elektrokoloběžky, záleží na mkístních zvyklostech a podmínkách. Němci a Singapurci evidentně přitvrdili, protože tam těch strojů jezdí hodně a vyrovnají se svými výkony normálním motorkám. K nás to jistě také časem dojde.
zkoušky
A proč jenom ecyklisté a ekoloběžkáři? Proč ne všichni cyklisté a koloběžkáři? I oni nedidržují dopravní předpisy. Jezdí po chodnících, po přechodech pro chodce, jezdí ve skupinách a po dvojicích vedle sebe, nikoliv za sebou. nenechávajé prostor pro předjetí automobvilem. Jezdí pod vlivem alkoholu. Takže dle mého, není v tom jestli někdo umí či neumí ovládat kolo s motorem. Je spousta těch, co neumí ovládat i kolo bez motoru.
motor v kole
Už aby to bylo i u nás - všechno co pohání motor je nutné umět ovládat.
UCI Pump Track World Championships: With 10G to the rainbow jersey
Elektrokoloběžky a elektrokola 2024
Může se hodit
Nejčtenější články
Tománka čeká obhajoba výsadního postavení v ironmanském světě. Jsem připravený ponechat si oba mistrovské tituly!
UCI Track Champions League vrcholí! O celkových vítězích se rozhodne v Londýně
Brdská hřebenovka
Potřebujete místo pro sportovní vybavení? Self storage je řešení na zimu i na léto
4 potoky na pražském severu: kolo nebo koloběžka?
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Reisemarkt - veletrh | Německo, Mannheim | 4.-6.1. | 4.1. | |
Vakantie - veletrh | Nizozemsko, Utrecht | 9.-12.1. | 9.1. | |
Hoga - veletrh | Německo, Norimberk | 12.-14.1. | 12.1. | |
Pro Winter - veletrh | Itálie, Bolzano | 13.-15.1. Horské technologie | 13.1. | |
Ferienmesse - veletrh | Rakousko, Vídeň | 16.-19.1. | 16.1. | |
Matka - veletrh | Finsko, Helsinky | 17.-19.1. Cestovní ruch | 17.1. | |
Boot - veletrh | Německo, Düsseldorf | 18.-26.1. | 18.1. | |
CMT - veletrh | Německo, Stuttgart | 18.-26.1. | 18.1. | |
Šediváčkův long | Deštné v Orlických horách. | 21.-25.1. Psí spřežení a sněžná kola | 21.1. | |
Fitur - veletrh | Španělsko, Madrid | 22.-26.1. | 22.1. |
Diskuse
Что реально происходит в ... | Veronarfu, 25.12.2024 5:34, 3 příspěvky |
https://smirnov-msk.ru/ | smirnov-msk.ru, 25.12.2024 2:50, 119 příspěvků |
Что реально происходит в ... | Veronafae, 24.12.2024 23:18, 2 příspěvky |
Что реально происходит в ... | Veronazbg, 24.12.2024 22:29, 6 příspěvků |
https://sk-projekt.ru/ | sk-projekt.ru, 24.12.2024 16:39, 119 příspěvků |
Je to velka tradice . . .... | Horydoly, 24.12.2024 0:06, 2 příspěvky |
Gočár | Kuba Turek, 23.12.2024 23:49, 2 příspěvky |
Gočár | Šlojíř, 23.12.2024 21:14, 2 příspěvky |
Je to velka tradice . . .... | Michael Beranek, 23.12.2024 19:17, 2 příspěvky |
INU | Honza, 22.12.2024 10:16, 3 příspěvky |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Vuch 2024 | Horydoly , 23.12.2024 15:26 |
Velké Karlovice zahájí se... | Horydoly , 13.12.2024 23:29 |
Žáčková opouští Valachy | Horydoly , 13.12.2024 23:01 |
Šimůnek končí ve Forbesu | Horydoly , 13.12.2024 22:57 |
Holiday World | Horydoly , 13.12.2024 10:41 |
Re: Pražský veletržní areál | Horydoly , 13.12.2024 10:40 |
Pozvánka na Valnou hromad... | Horydoly , 6.12.2024 11:03 |
Běžecké závody 2025 | Horydoly Open, 4.12.2024 10:37 |