Cyklostezky stavme podél tratí

Cyklostezky stavme podél tratí
Co by tady cyklisté dělali? Jsem tady přece já, moje ego a můj bourák!
Autor snímku Hra Bosh
SDÍLEJ:

Chci reagovat na článek Cyklistika je velký byznys, ale ještě ji neumíme využít. Jde mi o budování cyklostezek v Praze mimo jiné i tak, že by vedly v souběhu se železniční tratí.

Tento nápad bych rád nějak prosadil a potřeboval bych poradit, komu správnému to poslat, popřípadě jak dál postupovat, aby to mělo nějakou účinnost.

Původně jsem myslel konkrétně na trasu z Prahy 6 z Vítězného náměstí (Kulaťáku) a Hradčanské směrem k letišti, tedy podle Buštěhradské dráhy známé ze sporů o rychlodráhu. Ale je jasné, že myšlenka je použitelná obecně. Důvody jsou následující:

* ideální výpadová trasa s efektivním způsobem překonávání převýšení, zvláště vhodné v pražské kotlině, minimum zatáček s velkými poloměry

* nezajímavost trasy pro chodce

* možnost bezpečné a přitom rychlé jízdy

* atraktivita pro investora trati a morální argument pro něj

* pokud by se to budovalo při plánované rekonstrukci trati, nemuselo by to vyjít draze a daly by se na to pobrat nějaké dotace.

Tratě vedou obvykle opuštěnými místy, která nejsou zajímavá pro zahušťování zástavby, obchodní zóny a podobně. Navíc mají kolem sebe dostatečná ochranná pásma, která by se dala využít na stezku. Po současných pražských cyklostezkách, potěmkinovsky budovaných pouhým značením, by takto mohlo vzniknout něco, co by bylo na rozdíl od nich opravdu funkční.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Re: Re: Proč
Já jen že vystupuješ pořád proti cyklostezkám, cyklistům a železnicím...
  • Autor Jirka Žaloudek
  • Datum a čas 15.6.2004 21:07
Reaguj
Re: problémy s takovým řešením
No, nějak mi z toho přímo neplyne důvod, proč by to nemělo jít. Proto jsem zmiňoval ten argument s dotacema. Samozřejmě si nemyslím, že by se kvůli tomu měl nějaký projektant přetrhnout, ale - a to se vracím k té buštěhradské dráze - ona se každopádně chystá její rekonstrukce, je jen otázka času a potažmo peněz (což je to samé:-) kdy k ní dojde. A pak by se to mohlo udělat najednou. Tím se řeší i námitka s vlastníky pozemků, protože se s nimi musí jednat stejně. A přivedení dopravního proudu lidí kamkoliv má spíš pozitivní efekt na cenu pozemků, kde se děje. Nevím, proč by se tomu měli majitelé bránit. Kyne jim možnost otevřít si na smetišti kiosek s limčou:-) Chápu skepsi, vzhledem k naší životní realitě oprávněnou. Ale to neznamená že nemá cenu se aspoň trochu snažit o nápravu. Když budem všichni skeptičtí, nic se nezlepší. Zbytovský
Reaguj
Sociální program;-)
Jojo, budování cyklostezky by přineslo jednak pár pracovních míst pro některé sociální skupiny. Mimoto cyklostezka podél železniční trati (v praxi zhusta zpevněný a rozšířený chodník) je velmi dobře použitelná pro ruční vozík (např. dvoukolák). Takže těm samým sociálním skupinám by značně usnadnila transport měděných vodičů či ocelových komponent trati a značení, čímž by jim usnadnila výdělek. Geniální sociální program motivující k práci (příjem ze sběrny není příjmem rušícím nárok na podporu v nezaměstnanosti a státní sociální podporu) a současně k využití druhotných surovin.;-)))
  • Autor JH
  • Datum a čas 15.6.2004 11:10
Reaguj
Re: Proč
nenávidím cyklisty nebo jsem technokrat? no, za cyklistu se taky tak trochu považuju, nicméně nijak zavilý picyglista nejsem. cyklisty mám docela rád. jsem li technokrat? dejme tomu že jsem velmi pravicově nebo spíš liberálně zaměřený (ale nepřeju si být nijak spojován s těmi populistickými tajtrdlíky, kteří se v tuzemské a evropské politice pravicí zaštiťují) - prostě každej co chce, ale za svoje. jsem velmi skeptický k zaštiťovaní čehokoli prospěšného veřejným zájmem - třeba myšlenka, že "podél trati jsou stejně jenom sklady..." mi zavání neúctou k právům vlastníků těch pozemků. je-li technokratismem snaha vycházet z reálné situace, potom bych měl asi být na toto označení hrdý. ideí je samozřejmě potřeba, ale přece jenom, na základě určitého materialismu, reality, dodržování pravidel....
Reaguj
Proč
Nenávidíš cyklisty nebo si jenom takovej technokrat? Soudím tak i z příspěvků po dalšíma článkama.
  • Autor Jirka Žaloudek
  • Datum a čas 15.6.2004 09:55
Reaguj
problémy s takovým řešením
no, připadám si trošku hloupě, když tady vystupuji jako škarohlíd, který vysvětluje proč to nejde.1. ano, je pravda, že české dráhy vlastní na území prahy řádově 10 procent pozemků. je pravda, že tyto pozemky jsou z valné části zarostlé křovisky, pokryté smetišti atd.2. ochranné pásmo dráhy je na každou stranu od osy vnější koleje třicet až padesát metrů, a každé kopnutí do země musí schválit drážní úřad a ČD. pak je něco, jako průjezdný profil, kam nemůže zasáhnout vůbec nic. je to cca 3 metry od osy koleje na každou stranu. pozor, tento průjezdný profil může zasahovat do pozemku, který není ve vlastnictví dráhy. navíc bývá obvykle trať doprovázena vedením sítí (telekomunikace, zabezpečení trati etc.). minimální světlá šířka cyklostezky je řádově 2 metry (pro obousměrný provoz). případná cyklostezka by tedy zasahovala do pozemků ve vlastnictví různých majitelů podél trati a dostali bychom se ke sporu, má-li přednost veřejný zájem (cyklostezka) před nedotknutelností majetku.3. zrovna osud trati z dejvic na kladno je v současné době nejasný a budovat cyklostezku dříve, než se vyjasní, co s tou tratí bude a jak by bylo zřejmě poněkud ukvapené.4. ano, ukotvit nějak do právního řádu povinnost nabídnout trať při zrušení přednostně k využití jako cyklostezka by bylo více než vhodné. až se konečně z dráhy stane skutečně firma (byť ve státním vlastnictví) a ne sociálně zaopatřovací černá díra na peníze, tak se budou tratě s čtyřmi vlaky denně rušit jak bičem mrská.
Reaguj
Celkem 6 příspěvků v diskuzi


Elektrokoloběžky a elektrokola 2025

Elektrokoloběžky a elektrokola 2025

Krátké ale důležité zprávy o elektrokolech a elektrokoloběžkách.... celý článek

Cyklonovinky 2025

Průša vede cyklistický svaz

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Elektrokoloběžky a elektrokola 2025

Elektrokoloběžky a elektrokola 2025

Krátké ale důležité zprávy o elektrokolech a elektrokoloběžkách.
Průša vede cyklistický svaz

Průša vede cyklistický svaz

David Průša byl zvolen prezidentem Českého svazu cyklistiky. 
Cyklonovinky 2025

Cyklonovinky 2025

LABSKÁ STEZKA Krátké zprávy ze světa velkých kol, tlustých pneumatik, odrážedel, skládaček, lehokol, koloběžek a cyklostezek.
Dunaj 4x4. S malými dětmi na Dunajské stezce

Dunaj 4x4. S malými dětmi na Dunajské stezce

Na Dunajskou stezku se vydaly 4 děti ve 4 vozících se 4 maminami na 4 kolech. Jely jsme z Pasova do Vídně. Tátové nás dovezli na start na okraj města, pomohli naložit do vozíků vše
Šnobr vede Městem na kole

Šnobr vede Městem na kole

Šéfredaktorem magazínu Městem na kole se stává Martin Šnobr. Původně řadový redaktor vystřídal na vedoucí pozici Jiřího Motýla. Ten byl šéfredaktorem deset let po Vratislavu Fillerovi. 

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Reisen - veletrh Německo, Hamburg 6.-9.2. Turismus a karavaning 6.2.
Balttour - veletrh Lotyšsko, Riga 7.-9.2. 7.2.
DownMall Praha, Arkády Sjezd na horských kolech 8.2.
Batmassan - veletrh Švédsko, Göteborg 1.-9.2. Lodě 9.2.
BIT - veletrh Itálie, Miláno 9.-11.2. Cestovní ruch 9.2.
AIME - veletrh Austrálie, Melbourne 10.-12.2. 10.2.
Cestobraní - festival Uherské Hradiště, Hvězda 15.2.
Reise Camping - veletrh Německo, Essen 19.-23.2. 19.2.
Free - veletrh Německo, Mnichov 19.-23.2. 19.2.
Nautika - veletrh Chorvatsko, Záhřeb 19.-23.2. 19.2.

Diskuse

zelené řasy? Honza, 5.2.2025 8:29, 5 příspěvků
Seattle Limo RobertUncog, 5.2.2025 5:25, 120 příspěvků
zelené řasy? Lukas B., 3.2.2025 12:14, 5 příspěvků
zelené řasy? PK, 1.2.2025 22:34, 5 příspěvků
INU Honza, 1.2.2025 13:21, 1 příspěvek
zelené řasy? Honza, 1.2.2025 13:18, 5 příspěvků
INU Honza, 1.2.2025 13:13, 1 příspěvek
televize mi oživila mládí doku.pes, 31.1.2025 13:48, 3 příspěvky
INU Honza, 30.1.2025 14:04, 1 příspěvek
televize mi oživila mládí Kuba Turek, 30.1.2025 12:06, 3 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Regionální muzeum Mělník Horydoly Open, 5.2.2025 2:48
Filmové výlety do přírody Horydoly , 31.1.2025 9:33
Lysá hora 24 hodin Horydoly , 23.1.2025 2:24
Závod rohaček – Memoriál ... Horydoly , 21.1.2025 2:46
DECOLED Horydoly , 9.1.2025 21:34
Češi začínají v lednu hub... Horydoly Open, 9.1.2025 9:53
termíny testovaček lyží B... Horydoly Open, 9.1.2025 9:50
Troja Florbal Cup Horydoly , 8.1.2025 19:25