Cyklostezky stavme podél tratí

Cyklostezky stavme podél tratí
Co by tady cyklisté dělali? Jsem tady přece já, moje ego a můj bourák!
Autor snímku Hra Bosh
SDÍLEJ:

Chci reagovat na článek Cyklistika je velký byznys, ale ještě ji neumíme využít. Jde mi o budování cyklostezek v Praze mimo jiné i tak, že by vedly v souběhu se železniční tratí.

Tento nápad bych rád nějak prosadil a potřeboval bych poradit, komu správnému to poslat, popřípadě jak dál postupovat, aby to mělo nějakou účinnost.

Původně jsem myslel konkrétně na trasu z Prahy 6 z Vítězného náměstí (Kulaťáku) a Hradčanské směrem k letišti, tedy podle Buštěhradské dráhy známé ze sporů o rychlodráhu. Ale je jasné, že myšlenka je použitelná obecně. Důvody jsou následující:

* ideální výpadová trasa s efektivním způsobem překonávání převýšení, zvláště vhodné v pražské kotlině, minimum zatáček s velkými poloměry

* nezajímavost trasy pro chodce

* možnost bezpečné a přitom rychlé jízdy

* atraktivita pro investora trati a morální argument pro něj

* pokud by se to budovalo při plánované rekonstrukci trati, nemuselo by to vyjít draze a daly by se na to pobrat nějaké dotace.

Tratě vedou obvykle opuštěnými místy, která nejsou zajímavá pro zahušťování zástavby, obchodní zóny a podobně. Navíc mají kolem sebe dostatečná ochranná pásma, která by se dala využít na stezku. Po současných pražských cyklostezkách, potěmkinovsky budovaných pouhým značením, by takto mohlo vzniknout něco, co by bylo na rozdíl od nich opravdu funkční.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Re: Re: Proč
Já jen že vystupuješ pořád proti cyklostezkám, cyklistům a železnicím...
  • Autor Jirka Žaloudek
  • Datum a čas 15.6.2004 21:07
Reaguj
Re: problémy s takovým řešením
No, nějak mi z toho přímo neplyne důvod, proč by to nemělo jít. Proto jsem zmiňoval ten argument s dotacema. Samozřejmě si nemyslím, že by se kvůli tomu měl nějaký projektant přetrhnout, ale - a to se vracím k té buštěhradské dráze - ona se každopádně chystá její rekonstrukce, je jen otázka času a potažmo peněz (což je to samé:-) kdy k ní dojde. A pak by se to mohlo udělat najednou. Tím se řeší i námitka s vlastníky pozemků, protože se s nimi musí jednat stejně. A přivedení dopravního proudu lidí kamkoliv má spíš pozitivní efekt na cenu pozemků, kde se děje. Nevím, proč by se tomu měli majitelé bránit. Kyne jim možnost otevřít si na smetišti kiosek s limčou:-) Chápu skepsi, vzhledem k naší životní realitě oprávněnou. Ale to neznamená že nemá cenu se aspoň trochu snažit o nápravu. Když budem všichni skeptičtí, nic se nezlepší. Zbytovský
Reaguj
Sociální program;-)
Jojo, budování cyklostezky by přineslo jednak pár pracovních míst pro některé sociální skupiny. Mimoto cyklostezka podél železniční trati (v praxi zhusta zpevněný a rozšířený chodník) je velmi dobře použitelná pro ruční vozík (např. dvoukolák). Takže těm samým sociálním skupinám by značně usnadnila transport měděných vodičů či ocelových komponent trati a značení, čímž by jim usnadnila výdělek. Geniální sociální program motivující k práci (příjem ze sběrny není příjmem rušícím nárok na podporu v nezaměstnanosti a státní sociální podporu) a současně k využití druhotných surovin.;-)))
  • Autor JH
  • Datum a čas 15.6.2004 11:10
Reaguj
Re: Proč
nenávidím cyklisty nebo jsem technokrat? no, za cyklistu se taky tak trochu považuju, nicméně nijak zavilý picyglista nejsem. cyklisty mám docela rád. jsem li technokrat? dejme tomu že jsem velmi pravicově nebo spíš liberálně zaměřený (ale nepřeju si být nijak spojován s těmi populistickými tajtrdlíky, kteří se v tuzemské a evropské politice pravicí zaštiťují) - prostě každej co chce, ale za svoje. jsem velmi skeptický k zaštiťovaní čehokoli prospěšného veřejným zájmem - třeba myšlenka, že "podél trati jsou stejně jenom sklady..." mi zavání neúctou k právům vlastníků těch pozemků. je-li technokratismem snaha vycházet z reálné situace, potom bych měl asi být na toto označení hrdý. ideí je samozřejmě potřeba, ale přece jenom, na základě určitého materialismu, reality, dodržování pravidel....
Reaguj
Proč
Nenávidíš cyklisty nebo si jenom takovej technokrat? Soudím tak i z příspěvků po dalšíma článkama.
  • Autor Jirka Žaloudek
  • Datum a čas 15.6.2004 09:55
Reaguj
problémy s takovým řešením
no, připadám si trošku hloupě, když tady vystupuji jako škarohlíd, který vysvětluje proč to nejde.1. ano, je pravda, že české dráhy vlastní na území prahy řádově 10 procent pozemků. je pravda, že tyto pozemky jsou z valné části zarostlé křovisky, pokryté smetišti atd.2. ochranné pásmo dráhy je na každou stranu od osy vnější koleje třicet až padesát metrů, a každé kopnutí do země musí schválit drážní úřad a ČD. pak je něco, jako průjezdný profil, kam nemůže zasáhnout vůbec nic. je to cca 3 metry od osy koleje na každou stranu. pozor, tento průjezdný profil může zasahovat do pozemku, který není ve vlastnictví dráhy. navíc bývá obvykle trať doprovázena vedením sítí (telekomunikace, zabezpečení trati etc.). minimální světlá šířka cyklostezky je řádově 2 metry (pro obousměrný provoz). případná cyklostezka by tedy zasahovala do pozemků ve vlastnictví různých majitelů podél trati a dostali bychom se ke sporu, má-li přednost veřejný zájem (cyklostezka) před nedotknutelností majetku.3. zrovna osud trati z dejvic na kladno je v současné době nejasný a budovat cyklostezku dříve, než se vyjasní, co s tou tratí bude a jak by bylo zřejmě poněkud ukvapené.4. ano, ukotvit nějak do právního řádu povinnost nabídnout trať při zrušení přednostně k využití jako cyklostezka by bylo více než vhodné. až se konečně z dráhy stane skutečně firma (byť ve státním vlastnictví) a ne sociálně zaopatřovací černá díra na peníze, tak se budou tratě s čtyřmi vlaky denně rušit jak bičem mrská.
Reaguj
Celkem 6 příspěvků v diskuzi


Cyklonovinky 2024

Cyklonovinky 2024

OLOMOUC Krátké zprávy ze světa velkých kol, tlustých pneumatik, odrážedel, skládaček, lehokol, koloběžek a cyklostezek.... celý článek

Praha AKTUÁLNĚ 2024

Poprvé a hned vítězně: Bike Valachy Bílá vyhrál Zeťák

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Česko má prvního zlatého Ironmana! Tománek ziskem titulu mistra světa přepsal paratriatlonové dějiny

Česko má prvního zlatého Ironmana! Tománek ziskem titulu mistra světa přepsal paratriatlonové dějiny

Česko má svého historicky prvního mistra světa v klasickém Ironmanu. Stal se jím paratriatlonista Jan Tománek, který ovládl Ironman World Championship Kona na Havaji. Sedmatřicetiletý český reprezentant opanoval nejtěžší triatlonový závod
Předsedou České triatlonové asociace zůstává Bauer

Předsedou České triatlonové asociace zůstává Bauer

Valná hromada České triatlonové asociace rozhodla o novém složení vedení asociace. Za předsedu byl znovu zvolen Antonín Bauer.
Elektrokoloběžky a elektrokola 2024

Elektrokoloběžky a elektrokola 2024

DECATHLON Krátké ale důležité zprávy o elektrokolech a elektrokoloběžkách.
Kuříková je královnou triatlonu

Kuříková je královnou triatlonu

Českému triatlonu vládnou ženy. V tradiční anketě Král triatlonu, která oceňuje nejlepší sportovce sezony, zvítězila olympionička Petra Kuříková, druhé místo obsadila Tereza Zimovjanová a třetí Aneta Grabmüller.
Cyklotrasa podél Knovízského potoka ze Slaného do Kralup

Cyklotrasa podél Knovízského potoka ze Slaného do Kralup

FOOTBIKE GUIDE Dvacet kilometrů po cyklostezkách a vedlejších silnicích, většinou mírně s kopce nebo po rovině. Podzimní přírodou. To je sen každého koloběžkáře. Svezli jsme se podél Knovízského potoka ze Slaného do

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Touristik a Caravaning - veletrh Německo, Lipsko 20.-24.11. 20.11.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Frenštát pod Radhoštěm, kino 21.-24.11. 21.11.
Life - veletrh Brno, Výstaviště 22.-24.11. 22.11.
Mezinárodní festival alpinismu Praha, International 22.-24.11. 22.11.
Kolem světa Praha, Clarion 23.-24.11. Cestovatelský festival 23.11.
Krampus show Praha, Holešovice 24.11.
Boot - veletrh Německo, Berlín 28.11.-1.12. Lodě 28.11.
ILTM - veletrh luxusního cestování Francie, Cannes 2.-5.12. 2.12.
ISPO - veletrh Německo, Mnichov 3.-5.12. 3.12.
Intermot - veletrh Španělsko, Madrid 5.-8.12. Cyklo a moto 5.12.

Diskuse

půl pravdy Honza, 24.11.2024 10:02, 10 příspěvků
доставка алкоголя на дом ... LouisNer, 24.11.2024 6:36, 14 příspěvků
SellAccs.net: Your Source... CesarFange, 24.11.2024 4:46, 118 příspěvků
Лучшие криптовалюты Davidmhg, 24.11.2024 1:27, 1 příspěvek
Лечение пчелиной пыльцой Evapwg, 24.11.2024 1:04, 2 příspěvky
Биткоин кошелек с выводом... Davidlqh, 24.11.2024 1:03, 2 příspěvky
Маска для лица с медом Evalri, 24.11.2024 1:00, 2 příspěvky
Когда появятся видеокарты... Davidzid, 24.11.2024 0:09, 3 příspěvky
půl pravdy Střelec, 23.11.2024 18:19, 10 příspěvků
Doplnění Honza, 22.11.2024 15:07, 6 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Podzimní školení Akademie... Horydoly , 21.11.2024 16:23
Cestování v digitální éře Horydoly , 21.11.2024 16:10
Regionální muzeum Mělník Horydoly , 19.11.2024 18:24
Svatba Horydoly , 18.11.2024 14:12
Litr balené vody obsahuje... Horydoly Open, 6.11.2024 23:42
Podzim ve Velkých Karlovi... Horydoly , 6.11.2024 2:28
Metropolitní trail Motols... Horydoly , 1.11.2024 0:17
Das war der Cybathlon 2024 Horydoly , 30.10.2024 23:53