<p> Vono je to asi jedno, jestli nejsi fajnšmekr. Kola za 10-14 tisíc mají obvykle Alivio, někdy míchané s Acerou. Některé součástky jsou na nich z plastu, ale ten dneska vydrží víc než železo. Všechna Deoréčka by měla být kovová a čím dražší, tím lehčí. Rozdíl mezi Aliviem, Acerou a jakýmkoliv Deore je pouze ve váze několik desítek gramů. Odolnost a trvanlivost mají stejnou.</p> \r\n<p> Scott, Trek, Garry Fisher, Marin - americké značky, za které zaplatíš o cca 20% víc, než u tuzemské slušné konkurence. GT je tak o 10 % dražší a Mongoose je na úrovni Athora nebo Rock Machine. Zbytek můžou být shity (Olpran, Leadr Fox...), ale taky nemusí. Je to model od modelu. U Američanů máš jistotu, že jsou na špičce technického vývoje, u těch ostatních se jedná o průměr. A navíc jsi machr, když máš americký stroj... Já osobně bych sázel na Authory, protože je to zavedená a stabilní firma. Rock Machine a Superior mají od konce loňského roku nové majitele, a tak se neví, jak to dopadne. Je ale fakt, že všichni to dělají stejně: na Tai-wanu jsou dvě továrny, kde si kola objednává celý svět. Tam mají pár různých modelů, které pak polepují nálepkami se jmény \"výrobců\".</p> \r\n<p> Nastavitelná vidlice v levnější variantě (kolo za 15 000) by se měla nastavit jen několikrát na zkoušku a pak už ideální nastavení neměnit. Není na denodenní změny dost odolná - to mají vidlice za 30 000 Kč. Ale i tak je to docela dobrý, protože každý jinak váží, má různý styl jízdy a jezdí v jiném terénu. Takže se vyplatí to vyzkoušet a nastavit. Někdo prostě chce měkkou vidli a jiný hodně natvrdo.</p> \r\n<p> S přesnou velikostí rámu si hlavu moc nelam. Pokud je horní trubka rovná, měla by ti dosahovat 5-10 cm pod rozkrok. Jinak je to jedno. Delší kolo jede lépe rovně, kratší je ovladatelnější v terénu. Ale jde o jeden-dva centimetry, které normální turista nepozná. Pokud by Tě nechali na kole svézt, tak si kup to, které je ti nejpříjemnější od prvního nasednutí. A hlavně se podívej nebo zeptej, zda to má návarky na přišroubování nosičů dopředu i dozadu, na cestování se Ti asi budou hodit aspoň malé cyklobrašny.</p> \r\n<p>Bezdušovky jsou na trhu, ale zatím se od nich pomalu ustupuje v turistice i závodění. Při velkém prohnutí (šutr, kořen a pod) se prý samovolně vypouštějí.</p> \r\n<p>Lepení je stále na koleni. Ale já s sebou vozím jednu duši navíc, a když píchnu, tak tu píchlou prostě vyhodím. Stává se mi to tak jednou za dva roky (to počítám sebe i ženu). Dá se ale koupit vulkanizačná záplata, od které odtrhneš obal, přiložíš na duši a ona se sama přivulkanizuje ke gumě.</p> \r\n<p>Nějaké rady ke kolům jsem viděl na Bajk.cz, Ivelo.cz a Cykl.cz.</p>
Diskuze k článku
Celkem 0 příspěvků v diskuzi