Horydoly jsou mediálním partnerem veletrhu S1. Inzertní síť Outdoornet.cz prodává reklamu mj. na portálu a v časopise Horydoly.
Na výstavní ploše veletrhu S1 v Brně jsou zastoupeny letní i zimní outdoorové aktivity, běží módní přehlídky a je možné navštívit odborné přednášky.
Jak vypadá veletrh S1 z pohledu člověka na výstavní ploše?
Je tu šestatřicet vystavovatelů, což je malý posun dál oproti loňsku. Umístění v moderní hale s botařským veletrhem Kabo je poměrně šťastné.
Jaké expozice jsou nejvíc vidět?
Z nejvýznamějších hráčů na českém trhu pořád chybí mnoho jmen. Je tady outdoorové Hi-Tec, stále populárnější trekové boty Merrell, obchodníci se točí i kolem Prosportu, významného distributora různých značek jako Lowa a Gabel, objevil se tu i dovozce lyží Fischer a jeho český dovozce Sport und Freizeit. Na rozdíl od loňska nedorazil Sport Koncept. Jím dříve zastupované značky Regatta a Dare2Be zastupuje Daniel Kadlec a ten tu je.
Co dělá česká a slovenská konkurence?
Jurek opět o něco rozšířil sortiment. Kromě osvědčených stanů nabízí například modernizované nafukovací karimatky a rozšířenou kolekci oblečení s membránou Sympatex - ale bez uvádění této značky. Jako by měl našlápnuto k vytvoření opravdu všestranné outdoorové značky.
Podle každoročního výzkumu Brand Power, který pořádá Ipsos Tambor, si dobře vede značka Husky, které během posledních tří let vyskočil podíl "milujícíh" a "věřících" fanoušků z 10 procent na 20 v celé zkoumané populaci od 16 do 64 let. Já si to vysvětluji masivními a promyšlenými investicemi Husky do marketingu. Možná v tom bude i nějaký vývoj nových výrobků, inovace a rozšíření portfolia.
Můj celkový dojem je takový, že se některé dříve spící nebo potácející se značky probouzejí z útlumu. Treksport hledá cesty, jak se vrátit k českým zákazníkům. Jurek rozšiřuje kolekci, Asolo se pevně usadilo a věří si, Alpisport s botami AKU a holemi Fizan chystají další expanzi. Některé firmy dokonce opět začínají dávat prostředky do reklamy. Jsou obezřetnější, chtějí za své peníze víc a hlídají si efekt, ale nebojí se investovat.
Vidíš nějaký trend, který se prosazuje?
Vavrys přišel s novinkou v oblasti na pomezí fashion a sportu, švédskou značkou Didriksons 1913. Vystavuje ji v sekci Styl a ne S1. Je to technické oblečení s výrazně módním designem pro děti i dospělé. Vedle technických věcí, jako je Craft a Silva, se tak Vavrys pouští na pole outdoorové módy. Ohlas přes letošní zimu měli až překvapivě dobrý. Příští zima prý rozhodne.
Jak vypadá inzerovaný doprovodný program?
Opět běží pěkné módní přehlídky Asolo, Direct Alpine, Lowa, Merrel a dalších značek. Už jste o tom psali na Horydoly, je to dobrý počin Brnnských veletrhů.
První den S1 byl zajímavý seminář výzkumné firmy Ipsos Tambor, která udělala exkluzivní výzkum pro BVV o nákupním chování lidí v oblasti sportovního a outdoorového vybavení.
Za poslední tři roky klesl počet lyžařských zájezdů na hory do zahraničí i po Česku a počet návštěv posiloven. Podle Ipsos Tambor to souvisí s nižší koupěschopností lidí.
Naopak cyklovýlety, pěší turistika, běhání a fotbal jsou stále stejně provozované aktivity a stouplo plavání. Vše je méně náročné na peníze, takže lidi v tom jedou dál
S1 na HORYDOLY
Kontakty, prezentace, informace
Přednášky v Brně
Vstup se slevou nebo zdarma?
ročník 2009
ročník 2008