Důležitými faktory bylo suché teplé počasí na Slovensku a zhoršená bezpečnostní situace ve světě.
Údaje vycházejí ze sledovaného období od 12. června do 4. září 2016 v porovnání s minulým rokem.

V horku do vody a v chladnu na lanovky
"Pozitivní výsledky v návštěvnosti horských středisek, v zábavním a vodním parku byly ovlivněné z našeho pohledu nejen bezpečnostní situací ve světových destinacích, ale v konečném důsledku i počasím. Začátek léta byl výrazně teplý, v polovině července se situace s počasím otočila a na horách převládalo chladnější počasí, konec srpna přinesl opět tropické teploty, které zase pomohly návštěvnosti. Během chladnějších letních dní si využívali návštěvníci lanovky do horských středisek a během tropických dní zase spíš Aquapark Tatralandia. Podobně tomu bylo i u poského Slezského zábavního parku, kde návštěvnosti rozhodně pomohlo i otevření nové atrakce Diamond river," komentuje výsledky Michal Beňo, obchodní ředitel Tatry mountain resorts pro horská střediska, aquapark a zábavní park.
Booking.com
Slováci milují hory a aquaparky
Co se týče národností, mezi návštěvníky horských středisek a Tatralandie, dominovali Slováci, Poláci a Češi, jejichž počet výrazně vzrostl oproti loňsku. Za sledované období přijelo do Nízkých a Vysokých Tater 68 % Slováků, 18 % Čechů a 7 % Poláků. Na poklesu Poláků se podepsal horší vývoj kurzu polského zlotého. Kromě poklesu zlotého vůči euru ovlivnilo návštěvnost i zavedení dočasných kontrol na hranicích ze strany polských úřadů, kvůli nutným pasům pro děti, návštěvě papeže a summitu NATO. Ve statistikách evidují Tatry oproti minulosti také nárůst Izraelců. Klientela z Izraele se v obsazenosti hotelů TMR vyšplhala až na hranici 7 %.

Hotely obsazené jako na Silvestra
"Zvýšené obsazenosti oproti loňskému roku se těšily všechny hotely TMR ve Vysokých a Nízkých Tatrách. Odchylkou od předchozího roku je skutečnost, že rezervace letních dovolených začaly tuto sezónu dříve než v předchozím roce. Slovenští klienti tvořili historicky nejnižší podíl v rámci národnostních statistik. V měřeném období (12.6.-4.9.) jsme v hotelích TMR zaznamenali 40% podíl slovenské, 29% české a 11% polské klientely. Signifikantně vzrostla návštěvnost hostů z České republiky až o 37%, na některých hotelech i o více než 40%," komentuje Katarína Lukáčová, obchodně-marketingová ředitelka hotelů TMR. "Letní sezónu z našeho pohledu hodnotíme pozitivně, léto bylo silné a klienti se do našich hotelů vraceli vícekrát v rámci krátké doby. Pokud bychom srovnávali poslední dva červencové a první dva srpnové týdny, tak naše obsazenost dosahovala 86%, v některých hotelech i přes 90%, což je již ve vytíženosti srovnatelné například s obdobím Silvestra."
INFO: Tatry mountain resorts