Co si šeptá web

Co si šeptá web
Mikina.
Autor snímku Schöffel
SDÍLEJ:

Zákazníci diskutují - vy chcete vědět o čem. Software IBM dokáže zachytit, co se povídá na internetu o vaší společnosti a produktech nebo marketingových kampaních.

Chcete vědět, co si zákazníci na webu povídají o vašich výrobcích? Společnost IBM uvedla softwarové řešení, které umožňuje firmám zorientovat se v explozi informací na internetu, získávat nové pohledy na pověst značek, na zákazníky, konkurenci a monitorovat veřejné mínění.

Co si tak mohou myslet?

Bujení blogů, zpravodajských kanálů, serverů s recenzemi zákazníků, diskusních skupin a článků denně publikovaných na webu vytvořilo fenomén, kdy se veřejné mínění o nějaké organizaci rozšíří po celém světě rychleji než kdy v minulosti.

Tyto zdroje jsou přeplněny zajímavými informacemi od spotřebitelů, odborníků a konkurentů, které mohou podniky využívat v obchodních strategiích. Pro organizace to vytváří příležitost monitorovat jejich image a rychleji reagovat na obchodní příležitosti, hrozby či obavy ohledně kvality a změny vnímání ze strany veřejnosti.

Počítače a znalosti se propojily

Softwarové řešení Public Image Monitoring Solution vytvořila firma IBM ve spolupráci s Nstein Technologies a Factiva. Toto řešení se může hodit organizacím v nejrůznějších odvětvích včetně podnikání ve výrobě a službách souvisejících s outdoorovými aktivitami.

Například výrobce spotřebního zboží může pomocí tohoto softwaru sledovat reakce na nově uváděné produkty, monitorovat recenze produktů psané zákazníky a blogové diskuze o novém produktu, analyzovat informace z regionů, kde se produkt nesetkal s dostatečným zájmem, a identifikovat žhavá témata a trendy související s produktem.

Řešení využívá analýzu textu, sémantické vyhledávání a řízení značek. Public Image Monitoring Solution je založeno na produktu WebSphere Information Integrator OmniFind Edition a architektuře UIMA.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Re: Re: Re: Re: Re: Re: rere: PR článek
Ty víš, že nezanevřou. Já tady taky čas od času najdu nějaký článek, který mě pobaví a občas i užitečnou informaci, a kvůli tomu PR články překousnu. Jen by bylo fér nedělat ze čtenářů blbce a netvrdit, že PR články a skrytá reklama na HD nejsou. Howgh.
  • Autor Joe
  • Datum a čas 25.11.2005 08:41
Reaguj
Re: Re: Re: Re: Re: rere: PR článek
Zřejmě jsme narazili na jádro sporu. Ty zveřejněnou informaci pokládáš za reklamu, Horydoly za užitečnou informaci pro čtenáře. V tom musí rozhodnout čtenáři sami - buď to budou číst, nebo zanevřou na tento server.
Reaguj
clanek...
Co si budem povidat, je to reklama jak vysita, k aspon trochu smysluplnemu clanku, ktery by podal nejakou rozumnou informaci, jak to funguje, jake to ma naroky, kolik to stoji, to ma hodne daleko, na www.zive.cz by temhle slintum nevenovali vic jak pet radku, a to taky obcas zverejnuji totalni hovadiny, uvedeny "uzitecny" odkaz vede pouze na homepage ibm, takze jeho uzitecnost taky nic moc... takze celkove nic moc.
  • Autor J.
  • Datum a čas 25.11.2005 00:22
Reaguj
Re: Re: Re: Re: rere: PR článek
Ad 1) Vychytralá formulace. Když se budeme držet podstaty, článek vzbuzuje zdání důvěryhodného redakčního materiálu a není ničím jiným než skrytou reklamou. Vše ostatní je mlžení. A odpověď na tvou otázku: Prvotní poznámka i veškerá má další diskuse je vedena výhradně za mou osobu, ne za Svět outdooru, ani za jiné médium, kde se mé texty či fotografie objevují, ani za mého zaměstnavatele, ani za žádný sportovní klub, jehož jsem členem.
  • Autor Joe
  • Datum a čas 24.11.2005 18:41
Reaguj
Re: Re: Re: rere: PR článek
Už jen dvě poslední poznámky: 1) Pokud zprávu dostaneme od autorizovaného zdroje, neskrýváme odkud pochází. PR agentury totiž neslouží jen k protlačování skryté reklamy do médií, ale také k prostému sdělování informací o firmách a jejich produktech. 2) Pokud článek posloužil jedinému čtenáři, mělo jeho zveřejnění smysl. A jeden dotaz: V této naší diskusi kopeš sám za sebe nebo za Tvůj mateřský a pro nás konkurenční Svět outdooru?
Reaguj
Re: Re: rere: PR článek
K bodům dle nového číslování:1) Neříkám, že máš zabíhat do podrobností. Jen jsem si dovolil poznamenat a následně odůvodnit, proč tuto zprávu považuji za skrytou reklamu.2) Odkazy jsem poslal jako odpověď na Tvůj dotaz, jak by měl vypadat článek, abych jej nepovažoval za skrytou reklamu.3) Nic nenamítám.4) Této definici PR článku odpovídá spousta článků na HD (včetně tohoto). Od redakčních materiálů je čtenář pozná jen podle e-mailu autora. A to jen pokud ví, že doménu MMD.CZ vlastní PR agentůra zastupující vychvalovanou značku (Hannah, IBM, Easyjet). "Ve skutečnosti se ovšem jedná o reklamní sdělení, které slouží ku prospěchu inzerující firmy."
  • Autor Joe
  • Datum a čas 24.11.2005 12:52
Reaguj
Re: rere: PR článek
1) Hele, nechci v jedné malé zprávičce o produktu, který může být zajímavý pro majitele a šéfy firem zabíhat do podrobností. Tito lidé pouze rozhodnou o tom, zda se jejich počítačoví a informatičtí odborníci budou zabývat myšlenkami na využití tohoto produktu. Právě odborníci (jako jsi ty) budou řešit technické problémy a půjdou tedy na stránky výrobce a na stránky odborných periodik. 2) Nezlob se, ale oba odkazy, které jsi poslal, jsou ještě obecnější než tento článeček na Horydoly. 3) Pokud má smysl seriozní posouzení těchto technologií, museli bychom debatovat na úrovni expertních systémů, umělé inteligence, sémantické a sémiotické analýzy textu. A to bychom se ještě museli sjednotit v tom, co tyto pojmy znamenají. Technická řešení hardwaru a softwaru jsou v tomto ohledu vedlejší. 4) Co je to PR článek? V obvyklém kontextu tuzemského žurnalismu se jedná o formu skryté reklamy. Cílem inzerujícího a propagujícího je, aby čtenář, divák nebo posluchač nepoznal, že se jedná o reklamu a nabyl tak dojmu, že nezávislá redakce mu podává seriozní informace. Ve skutečnosti se ovšem jedná o reklamní sdělení, které slouží ku prospěchu inzerující firmy.
Reaguj
rere: PR článek
Ad 1): Abychom si tedy sjednotili terminologii: Opakovaně kategoricky tvrdíš, že HD nezveřejňují PR články. Co tedy JE podle HD PR článek?Ad 2): Čemu nerozumíš? Klidně se ptej. Já (Ing. v oboru ekonomická informatika) třeba nevím, co je to "řízení značek" (pojem v posledním odstavci). Asi rubrika Business je určena odbornějším čtenářům než mě:-(Ad 3): Rozhodně nebudu Tobě doporučovat, jak máš psát. Pro Tebe je rozhodující návštěvnost stránek, ta je vysoká, jsi tedy zvoleným měřítkem úspěšný. Bych se nevyhýbal odpovědi: článek na stejné téma, pro laického čtenáře pochopitelnější a současně informačně bohatší, názvu IBM se nevyhýbá a přesto podle mne není skrytou reklamou je například zde: http://zive.cz/h/Uzivatel/Ar.asp?ARI=125119&CAI=2114Tento článek bych tipnul na tiskovou zprávu IBM, která skrytou reklamou tolik nezavání: http://www.eweek.com/article2/0,1895,1844710,00.aspAd 4): Opět nemohu doporučovat. Jinou formu mívají články v odborném časopisu, jinou v médiu placeném z reklam, protože skutečným zákazníkem je někdo jiný. Skutečným zákazníkem Virus Bulletinu je čtenář (roční předplatné stojí 358USD a v časopisu nejsou ŽÁDNÉ reklamy), podle toho vypadají články i testy. Samozřejěm zcela jinou formu i výběr témat mají více či méně nezávislé časopisy rozdávané povětšinou zdarma. Takže naopak - zveřejňuj články, jak uznáš za vhodné, čtenáři si tě zařadí sami. Zkus si dát na titulní stránku anketu (možnosti Ano/Ne): Zveřejňují Horydoly PR články? A uvidíš...
  • Autor Joe
  • Datum a čas 24.11.2005 09:31
Reaguj
Re: PR článek
1) První mé vyjádření definice není a ani se jí to vzdáleně nepodobá. Popisoval jsem tehdy jen jeden ze znaků PR článku - je placený penězi nebo nějakou protislužbou. Druhé vyjádření se k definici již blíží. 2) Myslím, že tento článek je užitečný čtenářům. Předpokládáme, že většina našich čtenářů není erudovaná v počítačové branži, a proto jsme se vyhnuli podrobnostem. Ani já, který mám vysokoškolské vzdělání a praxi v oboru informatika a knihovnictví, přesně nevím, co si pod některými Tebou požadovanými pojmy mám představit. Z toho důvodu je v Užitečných odkazech uvedena stránka společnosti IBM, kde najdeš další informace a spojení na odpovědné lidi. 3) Jak bys prosím Tě doporučoval, abychom informovali čtenáře o tomto produktu IBM, který jim může přinést dost užitku? (Článek jsme umístili do rubriky Business.) 4) Jak bys chtěl informovat například o novém zboží na trhu (bundy, oblečení, boty, cepíny, knihy, cédéčka, hodinky s computerem...), případně službách (půjčovny všeho možného, cestovky, podpůrné služby pro outdoorové podnikání...)? Měli bychom o nich mlčet? Nebo dělat, že neexistují?
Reaguj
PR článek
Jen od tebe mám nejmíň dvě definice, podle jedné to PR článek je, podle zřejmě druhé není. Například poměr odmítnutých/zveřejněných článků ani rozsah úprav redakcí podle mne není definičním znakem PR. Bych tak byl konkrétní, u jedné z mnoha diskusí nad PR články na HD uvádíš, že PR článek je takový článek, za nějž redakce inkasovala nějaké plnění (měl jsem lepší tvou definici, teď ji nemohu najít, tak alespoň: http://www.horydoly.cz/vypsat.php?id=3431"Častým druhem skryté reklamou jsou tak zvané PR články v novinách a časopisech. Inzerenti si je platí, protože „nezávislé“ redakční články jsou vždy účinnější než obyčejná reklama. Například reklamu na konkrétní turistické boty proto nenajdete na inzertní straně, ale mezi redakčními články."). Předpokládám, že jsi takový trouba, že sis za tento článek zaplatit nenechal:-DPodle druhé občas používané definice (např. http://www.horydoly.cz/vypsat_komentare.php?id_c=4586, Kuba Turek Re: Ha Ha Ha 18.11, 00:25):"PR článek od redakčního materiálu se v pohledu Horydoly liší v tom, že první slouží zájmům firem, kdežto druhý zájmům čtenářů."Pokud by měl sloužit čtenářům, obsahoval by informace o použitých metodách sledování textů (jaké monitorování, obsahová a kontextová analýza, clusterování dokumentů, kauzalita) a byla by tam zmínka o tom, které nástroje se na to dají použít. Toto podle mne není informace pro čtenáře, ale nepříliš skrytá reklama na jednu konkrétní značku.Oba víme, že mezi tiskovou zprávou a PR článkem je velmi neostrá hranice. Já zkrátka takový článek za PR považuji. Asi proto, že jsem podle tebe "pouhý" zaměstnanec:-)))
  • Autor Joe
  • Datum a čas 23.11.2005 18:31
Reaguj
Celkem 12 příspěvků v diskuzi


Polabí AKTUÁLNĚ 2024

Polabí AKTUÁLNĚ 2024

PARDUBICE Rovinaté Polabí skrývá, poodhaluje a někdy dokonce nestydatě ukazuje svoji krásu. Přinášíme krátké zprávy z tohoto úrodného a zajímavého kraje.... celý článek

Jak umělá inteligence mění outdoorové aktivity a cestování?

Půjčovny lodí a vodáckých potřeb v Česku a na Slovensku

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Krkonoše AKTUÁLNĚ 2024

Krkonoše AKTUÁLNĚ 2024

ŠPINDLERŮV MLÝN Přinášíme turistické novinky z Krkonoš - nejvyšších českých hor, národního parku a eldoráda outdoorových nadšenců.
Vítek prodal skiareál Crans Montana

Vítek prodal skiareál Crans Montana

Společnost CPI Property Group miliardáře Radovana Vítka prodala lyžařský resort Crans Montana ve Švýcarsku. Hrubá hodnota transakce je přes 100 milionů švýcarských franků (v přepočtu více než 2,5 miliardy českých
Jak umělá inteligence mění outdoorové aktivity a cestování?

Jak umělá inteligence mění outdoorové aktivity a cestování?

Umělá inteligence mění svět outdoorových aktivit a cestování mnoha způsoby. Uvádíme inspirativní příklady.
Polabí AKTUÁLNĚ 2024

Polabí AKTUÁLNĚ 2024

PARDUBICE Rovinaté Polabí skrývá, poodhaluje a někdy dokonce nestydatě ukazuje svoji krásu. Přinášíme krátké zprávy z tohoto úrodného a zajímavého kraje.
Půjčovny lodí a vodáckých potřeb v Česku a na Slovensku

Půjčovny lodí a vodáckých potřeb v Česku a na Slovensku

AKTUALIZACE Největší seznam půjčoven lodí na českých a slovenských řekách. Přidáváme významné půjčovny v dalších vodácky atraktivních zemích. Půjčit si můžete kánoe, kajaky, rafty, nafukovací kánoe, nebo třeba pramice.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Zubačka - modelová sobota Tanvald Nostalgický vlak 3.8.
Bezdružické parní léto Bezdružice, nádraží 3.-4.8. Nostalgický vlak 3.8.
Hradní slavnost Pirkštejn 3.8.
Prague Pride Praha 5.-11.8. Festival homosexuálů 5.8.
Yachtfestival - veletrh Německo, Hamburg 6.-8.8. Lodě a čluny 6.8.
Hodokvas rytíře Kobylky Sovinec 10.-11.8. Středověký jarmark 10.8.
Polovníctvo a rybárstvo - veletrh Nitra, Agrokomplex 15.-18.8. 15.8.
Napoleonské dny Slavkov 16.-18.8. 16.8.
Země živitelka - veletrh České Budějovice, výstaviště 22.-27.8. 22.8.
Soumrak nad Sovincem Sovinec 24.-25.8. 24.8.

Diskuse

Coinomi Security Michaelfooff, 23.7.2024 13:29, 8 příspěvků
Zapomenutá celebrita Michael Beránek, 22.7.2024 22:06, 1 příspěvek
INU Honza, 19.7.2024 14:00, 8 příspěvků
Zajímavé novinky. Honza, 18.7.2024 10:05, 1 příspěvek
Nehody automobilistů s cy... Horydoly, 18.7.2024 9:37, 7 příspěvků
INU Honza, 17.7.2024 21:06, 1 příspěvek
anet anet, 17.7.2024 8:57, 2 příspěvky
INU Honza, 16.7.2024 19:49, 7 příspěvků
INU Honza, 15.7.2024 20:48, 1 příspěvek
Faberlic zkušenosti Denhid, 15.7.2024 0:45, 4 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Dovolená na vodě ve střed... Horydoly Open, 21.7.2024 2:16
Zpravodaj akcí ve střední... Horydoly Open, 21.7.2024 2:07
Opět bude vyprodáno Horydoly , 16.7.2024 12:52
Příroda jako lék Horydoly , 16.7.2024 2:25
Cestování zvyšuje rizikov... Horydoly , 11.7.2024 13:53
Parním vlakem Českým rájem Horydoly , 9.7.2024 23:09
Sex ve třech zažívá boom Horydoly , 27.6.2024 13:58
Barefoot pro volný čas Horydoly , 26.6.2024 12:38