Hannah Czech je akciovou společností, předsedou představenstva je Stanislav Krpejš, akcie společnosti jsou na doručitele. Firma byla založena v roce 1991. V roce 1993 se transformovala ze sdružení fyzických osob na Hannah Sport s. r. o. a v roce 2000 na akciovou společnost Hannah Czech a.s. Hannah vyrábí a prodává oblečení pod značkami Hannah (outdoor) a Redstone (lifestyle). Značku Hannah nesou také stany, spací pytle a další vybavení do přírody. Objem prodeje v roce 2002 byl na úrovni 500 miliónů korun, za rok 2003 firma očekává dvacetiprocentní nárůst.
Statisícová investice do internetu se vyplatí, je přesvědčený ředitel firmy Hannah Jan Reitspies. Jeden z největších českých výrobců Hannah, který se zabývá především oblečením pro pobyt v přírodě, neboli outdoorovým vybavením, změnil před dvěma měsíci své internetové stránky.
"Změna designu? To snad je čas od času základní slušností každého, kdo nějakou webovou stránku provozuje,“ říká k tomu ředitel společnosti Jan Reitspies.
Proč jste změnili design?
Pochopitelně nám jde o to, aby náš web byl atraktivní nejen designem, ale i obsahem. Snažili jsme se skloubit kvalitní design, maximální funkčnost a přehlednost s ohledem na maximální počet návštěvníků našeho webu. Obecně si na kvalitním designu (nejen webu) v oblasti propagace hodně zakládáme, chceme se líbit a zároveň chceme uspokojit, předat důležitou informaci. Platí to jak v komunikaci se zákazníkem, tak v tom, jaký produkt nabízíme. Design chápeme vždy jako jednu složku výsledku naší činnosti. Další složky jsou funkčnost, detailnost propracování a odhlédneme-li od propagace až k finálnímu produktu, tak je pochopitelně důležitá i kvalita materiálů.
Kolik to stálo?
Od začátku jsme chtěli vytvořit web na úplně jiném základě, než s jakým jsme pracovali do té doby. Požadovali jsme kvalitní informativní část, naprosto funkční, přehledný, rychlý a bezpečný elektronický obchod a zároveň možnost budoucího rozšíření o vnitropodnikový intranet. Taková věc není nejlevnější, nicméně jsme přesvědčení, že se nám tato investice v řádech statisíců vyplatí.
Dělali jste web sami nebo ho zpracovala nějaká externí firma?
Nové internetové stránky připravili naši specialisté ve spolupráci s Multimedia Atelier. Příprava nám zabrala šest měsíců, testovali jsme každý detail.
Proč máte na webu kromě prodejní sekce i další části, které s prodejem přímo nesouvisejí?
To je prosté. Aby náš zákazník byl spokojený s produktem, který si u nás koupí, musí před svojí investicí přesně vědět, co chce, pro jaké použití si například bundu kupuje a která je k tomu účelu nejvhodnější. Vyrábíme široké spektrum outdoorového vybavení a ač se snažíme o maximální přehlednost členění produktu do kategorií podle použití, stále cítíme, že je třeba ještě prohlubovat obecné znalosti u méně angažovaných zákazníků. Vyrábíme řadu špičkových věcí pro různé segmenty trhu a logicky z toho plyne, že špičková bunda určená například do extrémních polárních oblastí je naprosto nevhodná pro jízdu tramvají číslo 4 do práce a zpět. Pro tyto účely zde máme špičkovou bundu právě pro městské nošení. Chceme nenásilnou formou na tento fakt upozorňovat i na webu, což je pro tento účel jedinečné médium právě díky dvěma základním vlastnostem internetu - interaktivitou a multimediálností. Návštěvník webu si sám může určit formu a množství informací i tempo, jakým je bude přijímat i to, jestli tok informací bude jednosměrný, či naváže-li zpětnou vazbu s námi. To je prostě jedinečná věc. Další informační sekce máme i z toho důvodu, že chceme pobavit, přinášet novinky, zkrátka motivovat k opakované navštěvě naší adresy.
Co si od nového webu slibujete? Už se jeho nová podoba projevila na zájmu zákazníků?
Zpětné ohlasy máme a těší nás, že jsou veskrze velmi pozitivní. Náš web má v této fázi dvě základní funkce. 1) jedná se o další distribuční kanál v podobě e-shopu, který nám umožňuje poskytovat různé výhody našim zákazníkům, kteří preferují tento způsob nákupu, 2) jedná se o jedinečný komunikační kanál s funkcemi, o nichž jsem mluvil výše.
Provoz webu zajišťujete sami, nebo ho pro vás zajišťuje externí firma?
Na provozu webu spolupracují naši specialisté ve spolupráci s Multimedia Atelier. Je tomu tak proto, že pochopitelně někdo z firmy musí kompletovat podklady a dohlížet na faktickou správnost webu. Od externí firmy zase můžeme požadovat to nejkvalitnější technické zázemí, které by bylo neefektivní zajišťovat vnitrofiremně.