Smrtelná statistika elektrokol exploduje ve Švýcarsku
Smrtelná nehodovost na elektrokolech se ve Švýcarsku zvýšila o 300 % za rok! V roce 2012 mělo ve Švýcarsku nehodu na elektrokole 252 cyklistů. V roce 2011 se na elektrokolech zabili dva lidé, v roce 2012 už jich bylo osm. Počet těžkých zranění na elektrokolech stoupl za stejnou dobu o 25 %.
63 % postižených dopravní nehodou na elektrokole bylo starších než 55 let. Osm jich mělo dokonce věk přes osmdesát let.
Za 15 % nehod mohly střety s automobily, 8 % nehod zapříčinilo počasí, 7 % vlastní silnice či cesta a 6 % nehod způsobily koleje.
Příliš ostrá jízda na starého člověka
Dalším důvodem nehodovosti byl fakt, že lidé pokročilého věku přestoupí na elektrokolo, když už jim je jízda na normálním kole příliš obtížná. Riziko nehody okamžitě stoupne, protože najednou sedí na mnohem rychlejším "koni" a jejich rutina a ovládání není postačující.
V mnoha případech nehod byla podceněna rychlost elektrokola a té odpovídající delší brzdná dráha. Také vyšší váha elektrokola hraje při nehodovosti jistou roli.
Švýcaři a Němci se zamilovali do elektřiny
V roce 2013 jezdilo po švýcarských silnicích, městech a cyklostezkách 233 000 elektrokolo. Prodalo se jich kolem padesáti tisíc. V Německu to bylo osmkrát více – prodalo se 410 000 elektrokol a po Německu se jich pohybovalo celkem 1,6 milionů!.
Průměrný majitel elektrokola ve Švýcarsku je 54 let starý a čtvrtina z nich jsou penzisté. Švýcarští jezdci na elektrokolech ujeli v roce 2013 celkem 595 miliónů kilometrů, z čehož šestina byly trasy, po kterých ještě nikdy nejeli. Zbytek byly kilometry, jimiž byly nahrazeny jiné dopravní prostředky (223 milionů kilometrů autem, 131 milionů kilometrů veřejnými dopravními prostředky, 94 milionů kilometrů na klasickém jízdním kole a dále bylo nahrazeno 53 milionů kilometrů, které by lidé jinak ušli pěšky nebo ujeli na mopedu).
Pro 80 % majitelů elektrokol je elektrokolo druhým nejdůležitějším dopravním prostředkem. Každý z nich ujede v průměru 2600 km za rok. Pro srovnání: švýcarský automobilistou ujede za rok v průměru 10 000 km.
U majitelů elektrokol, kteří jsou zapojeni do pracovního procesu, je elektrokolo nejčastějším dopravním prostředkem pro cestu do práce. Penzisté zase používají elektrokolo hlavně k výletům. Obě skupiny využívají elektrokolo často také k nákupům.
Majitelé elektrokol, kteří mají zároveň auto, prohlašují, že auto používají mnohem méně, než dokud byli bez elektrokola.
Není všechno zlato, co se třpytí
Z čeho mají švýcarští uživatelé elektrokol obavy? Přes 50 % majitelů elektrokol uvádí, že proti častějšímu použití elektrokola mluví nízká bezpečnost silničního provozu, malý dosah elektrokola a zvýšená pravděpodobnost zcizení elektrokola anebo akumulátoru.
Majitele elektrokol trápí také myšlenka, co bude s nepoužitelným akumulátorem - ten je totiž obtížně ekologicky zlikvidovatelný. I mezi drahými značkami elektrokol až často dochází k poruše rámu a některé značky mají dokazatelně příliš slabé brzdy.
Švýcarští experti ze státních technických zkušeben tedy i nadále tvrdí, že elektrokolo zatím není výhodnou variantou pohybu po zeměkouli.
Sleduj negativní zprávy o elektrokolech:
Švýcaři elektrokolům příliš nefandí
Elektrokola nejsou podle Švýcarů výhodná
7 bodů pro akumulátor vašeho elektrokola
Elektrokola jsou pořád moc drahá
Pořídit si elektrokolo není out
Diskuse
Diskuze k článku
poznatek
Moje ekolo (fat bike) váží 30kg včetne baterie.Už jsem s nim dal 3x "šraňky". Naštěstí vždy při zastavení. Moje chyba. Nevyřadil jsem na neutral a při sestupování jsem ťuknul ma "plyn".Takže kolo cuklo a bác :D :D :D
E-bike?
Já jim celkem fandím, přemýšlím, že si pořídím toto https://www.krabcycles.cz/Elektrokola/Mestska/Apache-Matto-E7-Lady-stribrna-2016, ale trochu se bojím, abych nezlenivěla :D
Elektrokolo či motorový vozidlo????
No - jak vidno, z elektrokol a nejen z nich se stávaj vozítka souměřitelná s těmi motorovými (se spalovacími motory). A legislativa opět kulhá. Prostě elektrokolo je dle mě pouze do té míry elekrtrokolem pokud jeho parametry včetně výkonu a rychlosti odpovídaj bicyklu. Jinak patří mezi motorový vozidla (včetně těch terenních) a měly by respektovat potřebu řidičáku a všech souvisejících předpisů.........
- Autor Honza
- Datum a čas 14.9.2015 09:43
Subjektivní postoj k elektrokolu není směrodatný
Také to tak chápu a dík, že někdo si dá práci a vyhledá údaje také z druhé strany než je nadšené hýkání elektrokolistických prodavačů.
Subjektivní postoj k elektrokolu není směrodatný
Jakékoliv subjektivní pocity, kohokoliv, nejsou směrodatné. Důležité je uvést korektní úvahy nezávislých expertů aby si nejen komunita kolařů uvědomila co si koupí a používáním elektrokola na sebe „ušije“ .
- Autor Michael Beranek
- Datum a čas 29.7.2015 09:47
E-bike?
Tak jak to je: Fandíte elektrobikes nebo jste proti nim? Zdá se mi že máte proti zdravému a levnému pohybu.
Středomoří AKTUÁLNĚ 2024
Mánie obytných aut končí, krachují první firmy
Může se hodit
Nejčtenější články
Elektrokoloběžky a elektrokola 2024
Toyota dodá úřadům 515 elektromobilů bZ4X
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Polabské vánoční trhy | Lysá nad Labem | 6.-22.12. | 22.12. | |
Reisemarkt - veletrh | Německo, Mannheim | 4.-6.1. | 4.1. | |
Vakantie - veletrh | Nizozemsko, Utrecht | 9.-12.1. | 9.1. | |
Hoga - veletrh | Německo, Norimberk | 12.-14.1. | 12.1. | |
Pro Winter - veletrh | Itálie, Bolzano | 13.-15.1. Horské technologie | 13.1. | |
Ferienmesse - veletrh | Rakousko, Vídeň | 16.-19.1. | 16.1. | |
Matka - veletrh | Finsko, Helsinky | 17.-19.1. Cestovní ruch | 17.1. | |
Boot - veletrh | Německo, Düsseldorf | 18.-26.1. | 18.1. | |
CMT - veletrh | Německo, Stuttgart | 18.-26.1. | 18.1. | |
Fitur - veletrh | Španělsko, Madrid | 22.-26.1. | 22.1. |
Diskuse
INU | Honza, 22.12.2024 10:16, 3 příspěvky |
Что реально происходит в ... | Veronajju, 22.12.2024 10:15, 2 příspěvky |
Программы и игры для Андр... | Seamniguinuetep, 22.12.2024 10:13, 2 příspěvky |
can i buy lioresal rga | Smninvip, 22.12.2024 8:18, 121 příspěvků |
xzczxczxczxc | zxczxczxc, 22.12.2024 8:17, 1 příspěvek |
cost of lioresal without ... | Smninvip, 22.12.2024 7:11, 121 příspěvků |
Castifyhub | DavidRen, 22.12.2024 6:25, 14 příspěvků |
Что реально происходит в ... | Veronakqi, 22.12.2024 5:39, 1 příspěvek |
Что реально происходит в ... | Veronahfd, 22.12.2024 2:28, 1 příspěvek |
https://neodimof.ru/ | neodimof.ru, 22.12.2024 2:08, 121 příspěvků |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Velké Karlovice zahájí se... | Horydoly , 13.12.2024 23:29 |
Žáčková opouští Valachy | Horydoly , 13.12.2024 23:01 |
Šimůnek končí ve Forbesu | Horydoly , 13.12.2024 22:57 |
Holiday World | Horydoly , 13.12.2024 10:41 |
Re: Pražský veletržní areál | Horydoly , 13.12.2024 10:40 |
Pozvánka na Valnou hromad... | Horydoly , 6.12.2024 11:03 |
Běžecké závody 2025 | Horydoly Open, 4.12.2024 10:37 |
Advent České Budějovice | Horydoly , 3.12.2024 10:16 |