
Smrtelná statistika elektrokol exploduje ve Švýcarsku

Smrtelná nehodovost na elektrokolech se ve Švýcarsku zvýšila o 300 % za rok! V roce 2012 mělo ve Švýcarsku nehodu na elektrokole 252 cyklistů. V roce 2011 se na elektrokolech zabili dva lidé, v roce 2012 už jich bylo osm. Počet těžkých zranění na elektrokolech stoupl za stejnou dobu o 25 %.
63 % postižených dopravní nehodou na elektrokole bylo starších než 55 let. Osm jich mělo dokonce věk přes osmdesát let.
Za 15 % nehod mohly střety s automobily, 8 % nehod zapříčinilo počasí, 7 % vlastní silnice či cesta a 6 % nehod způsobily koleje.
Příliš ostrá jízda na starého člověka
Dalším důvodem nehodovosti byl fakt, že lidé pokročilého věku přestoupí na elektrokolo, když už jim je jízda na normálním kole příliš obtížná. Riziko nehody okamžitě stoupne, protože najednou sedí na mnohem rychlejším "koni" a jejich rutina a ovládání není postačující.
V mnoha případech nehod byla podceněna rychlost elektrokola a té odpovídající delší brzdná dráha. Také vyšší váha elektrokola hraje při nehodovosti jistou roli.
Švýcaři a Němci se zamilovali do elektřiny
V roce 2013 jezdilo po švýcarských silnicích, městech a cyklostezkách 233 000 elektrokolo. Prodalo se jich kolem padesáti tisíc. V Německu to bylo osmkrát více – prodalo se 410 000 elektrokol a po Německu se jich pohybovalo celkem 1,6 milionů!.
Průměrný majitel elektrokola ve Švýcarsku je 54 let starý a čtvrtina z nich jsou penzisté. Švýcarští jezdci na elektrokolech ujeli v roce 2013 celkem 595 miliónů kilometrů, z čehož šestina byly trasy, po kterých ještě nikdy nejeli. Zbytek byly kilometry, jimiž byly nahrazeny jiné dopravní prostředky (223 milionů kilometrů autem, 131 milionů kilometrů veřejnými dopravními prostředky, 94 milionů kilometrů na klasickém jízdním kole a dále bylo nahrazeno 53 milionů kilometrů, které by lidé jinak ušli pěšky nebo ujeli na mopedu).
Pro 80 % majitelů elektrokol je elektrokolo druhým nejdůležitějším dopravním prostředkem. Každý z nich ujede v průměru 2600 km za rok. Pro srovnání: švýcarský automobilistou ujede za rok v průměru 10 000 km.
U majitelů elektrokol, kteří jsou zapojeni do pracovního procesu, je elektrokolo nejčastějším dopravním prostředkem pro cestu do práce. Penzisté zase používají elektrokolo hlavně k výletům. Obě skupiny využívají elektrokolo často také k nákupům.
Majitelé elektrokol, kteří mají zároveň auto, prohlašují, že auto používají mnohem méně, než dokud byli bez elektrokola.
Není všechno zlato, co se třpytí
Z čeho mají švýcarští uživatelé elektrokol obavy? Přes 50 % majitelů elektrokol uvádí, že proti častějšímu použití elektrokola mluví nízká bezpečnost silničního provozu, malý dosah elektrokola a zvýšená pravděpodobnost zcizení elektrokola anebo akumulátoru.
Majitele elektrokol trápí také myšlenka, co bude s nepoužitelným akumulátorem - ten je totiž obtížně ekologicky zlikvidovatelný. I mezi drahými značkami elektrokol až často dochází k poruše rámu a některé značky mají dokazatelně příliš slabé brzdy.
Švýcarští experti ze státních technických zkušeben tedy i nadále tvrdí, že elektrokolo zatím není výhodnou variantou pohybu po zeměkouli.
Sleduj negativní zprávy o elektrokolech:
Švýcaři elektrokolům příliš nefandí
Elektrokola nejsou podle Švýcarů výhodná
7 bodů pro akumulátor vašeho elektrokola
Elektrokola jsou pořád moc drahá
Pořídit si elektrokolo není out
Diskuse
Diskuze k článku
poznatek
Moje ekolo (fat bike) váží 30kg včetne baterie.Už jsem s nim dal 3x "šraňky". Naštěstí vždy při zastavení. Moje chyba. Nevyřadil jsem na neutral a při sestupování jsem ťuknul ma "plyn".Takže kolo cuklo a bác :D :D :D
E-bike?
Já jim celkem fandím, přemýšlím, že si pořídím toto https://www.krabcycles.cz/Elektrokola/Mestska/Apache-Matto-E7-Lady-stribrna-2016, ale trochu se bojím, abych nezlenivěla :D
Elektrokolo či motorový vozidlo????
No - jak vidno, z elektrokol a nejen z nich se stávaj vozítka souměřitelná s těmi motorovými (se spalovacími motory). A legislativa opět kulhá. Prostě elektrokolo je dle mě pouze do té míry elekrtrokolem pokud jeho parametry včetně výkonu a rychlosti odpovídaj bicyklu. Jinak patří mezi motorový vozidla (včetně těch terenních) a měly by respektovat potřebu řidičáku a všech souvisejících předpisů.........
- Autor Honza
- Datum a čas 14.9.2015 09:43
Subjektivní postoj k elektrokolu není směrodatný
Také to tak chápu a dík, že někdo si dá práci a vyhledá údaje také z druhé strany než je nadšené hýkání elektrokolistických prodavačů.
Subjektivní postoj k elektrokolu není směrodatný
Jakékoliv subjektivní pocity, kohokoliv, nejsou směrodatné. Důležité je uvést korektní úvahy nezávislých expertů aby si nejen komunita kolařů uvědomila co si koupí a používáním elektrokola na sebe „ušije“ .
- Autor Michael Beranek
- Datum a čas 29.7.2015 09:47
E-bike?
Tak jak to je: Fandíte elektrobikes nebo jste proti nim? Zdá se mi že máte proti zdravému a levnému pohybu.

Gosau podporuje parkování obytných vozů
Velká Británie AKTUÁLNĚ 2025
Může se hodit
Nejčtenější články

Zapomeňte na Mnichov, cesta do Alp vede na jih!

Švýcarští policisté jsou korektní, přísní a neústupní

Gosau podporuje parkování obytných vozů
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Camp - veletrh | Norsko, Lillestrøm | 4.-6.4. | 4.4. | |
ILTM - veletrh luxusního cestování | Jižní Afrika, Cape Town | 6.-8.4. | 6.4. | |
Regiony České republiky - veletrh | Lysá nad Labem | 10.-13.4. | 10.4. | |
Myslivost a příroda - veletrh | Kroměříž, Výstaviště | 12.-13.4. | 12.4. | |
Velikonoce | Česko | 21.4. | ||
Neznámá země | Zlín | 22.-30.4. Cestovatelský festival | 22.4. | |
Flora - veletrh | Olomouc | 24.-27.4. | 24.4. | |
Zeltschau - výstava stanů | Německo, Langenzersdorf, Seeschlacht | 25.-27.4. | 25.4. | |
Spezi - veletrh | Německo, Lauchringen | 26.-27.4. Alternativní cyklistika | 26.4. | |
ATM - veletrh | Spojené arabské emiráty, Dubai | 28.4.-1.5. | 28.4. |
Diskuse
Proč 2 h do Špindlu, když... | Skiák, 28.3.2025 13:31, 1 příspěvek |
Podivný úvod . . . . | Honza, 28.3.2025 10:36, 3 příspěvky |
Podivný úvod . . . . | Horydoly - Kuba Turek, 27.3.2025 15:43, 3 příspěvky |
Podivný úvod . . . . | Michael Beranek, 27.3.2025 15:18, 3 příspěvky |
Funí | Kuba Turek, 26.3.2025 18:28, 2 příspěvky |
Funí | Pigaro flora, 26.3.2025 12:40, 2 příspěvky |
doporučuji tiskovou zpráv... | Horydoly, 25.3.2025 15:36, 2 příspěvky |
doporučuji tiskovou zpráv... | Lukas B., 25.3.2025 15:05, 2 příspěvky |
Vranov | Tomáš Puš, 25.3.2025 13:52, 3 příspěvky |
Vranov | Jakub Hubert, 25.3.2025 13:47, 3 příspěvky |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Polička? Věda nebo Veliko... | Horydoly , 24.3.2025 0:53 |
Prague Bike Fest Na Výsta... | Horydoly Open, 20.3.2025 22:13 |
Největší běžecká výstava ... | Horydoly , 16.3.2025 20:23 |
Každý, kdo jen trochu chc... | milan šupa, 13.3.2025 19:43 |
EXPEDÍCIE (jar 2025) | Horydoly , 24.2.2025 13:32 |
Střední Čechy v březnu | Horydoly , 23.2.2025 12:44 |
Cyklocestování Frýdek Místek | Horydoly , 18.2.2025 14:43 |
Budějovicko láká na valen... | Horydoly , 15.2.2025 2:38 |