"Kostka Twenty? A v čem se jako liší od Hillky?" byla otázka, kterou jsem řešil s mnoha vyznavači koloběžek. Záhy jsem zjistil, že prakticky jediným podstatnějším rozdílem je větší zadní kolo. Koloběžka Twenty má oproti modelům Hill a Hill 3 obě kola stejně velká, a to dvacet palců.
Vzhledem k podobnosti obou koloběžek jsem si na testování Twenty vyhradil delší čas. Projel jsem s ní jak silnice, tak středně těžký terén na lesních cestách. Extrémem pak byl neupravený downhill po turistické značce vedoucí z Drábských světniček do obce Dneboh.
Střela mezi koloběžkami
Až nečekaným rozdílem oproti zmiňované Hill 3 byla rychlost. Ač se na první pohled zdá, že pár palců navíc nemůže zase tolik přidat, opak je pravdou. Až se budu při příštím delším výletě rozhodovat mezi Twenty a Hill 3, budu mít jasno. Párkrát dupnu do země a koloběžka se snad odlepuje od silnice.
Obratnost
Oproti Hill 3 má Twenty z mého pohledu o něco menší stabilitu, ale během několika kilometrů jsem si přivykl tak, že rozdíl nezaznamenávám. Srovnám-li však obratnost a stabilitu s nejrychlejší koloběžkou od Kostky, Tour, je rozdíl patrný. Twenty se lépe ovládá a je oproti Tour s 26 palců velkým předním kolem daleko více stabilnější.
Na silnici i do terénu
Stejně jako Hill 3 má Twenty tenčí plášť, takže je nejvhodnější pro delší silniční vyjížďky. V terénu ale nezaostává. Lesní pěšiny, polní cesty, štěrk, to vše je na Twenty sjízdné bez obtíží. Problém může nastat až na podmáčených a rozbahněných cestách, kdy by bylo vhodnější převléci plášť za terénní s hlubokým vzorkem. Ten se dá sehnat v cyklistických obchodech, jelikož stejná velikost kol bývá často u dětských kol. Doporučuji převlečení pláště vyzkoušet přímo v obchodě. Zkušenost mám s Hill (první typ), kdy jsem převlékl přední plášť zmiňovaným způsobem.
Vzhledem ke zmiňované rychlosti a rozměrech (potažmo váhy) by si koloběžka zasloužila kotoučové brzdy. A to nejen kvůli rychlosti na silnici. Při sjezdu z Drábských světniček jsem si nesmírně užil skoky přes kořeny, jízdu v písku i kamení, ale občas bylo při doskoku třeba prudšího brzdění, a to v zatáčkách. Se špalíčkovými brzdami byla delší brzdná dráha znatelná.
Kotoučové brzdy jsou standardním komponentem modelu Kostka Twenty Pro 3 za devatenáct tisíc korun. Základní model Kostka Twenty 3 při tom stojí deset tisíc korun.
VIDEO: Kostka Twenty 3
Tak kterou?
Dle mého popisu se může zdát, že Twenty je jasná volba z typů odvozených od Kostka Hill (Hill 3, Twenty, Fun…), ale je dobré zvážit využití. Finanční rozdíl mezi Hill 3 a Twenty jsou téměř dva tisíce korun. Určitě je dobré si oba typy vyzkoušet v půjčovně a střízlivě odhadnout vzdálenosti a povahu vašich vyjížděk. Pro sportovnější a delší výlety bych volil Twenty. U středně dlouhých rekreačních výletů doporučuji sáhnout po zcela dostačující Hill 3.
Specifikace KOSTKA TWENTY 3
Výška: 960 mm Délka: 1575 mm Hmotnost: 8,8 kg Nosnost: 150 kg Velikost kol: 20" Světlost nášlapu: 50 mm Délka nášlapu: 420 mm Brzdy: Shimano XT Náboje: Remerx 65 mm Pneumatiky: Schwalbe Marathon Racer Ráfky: dvoukomorové Představec: Kostka Řídítka: BMX s hrazdou Orientační cena: 10 328 Kč
Do města jedině Hill protože Twenty je pro autobusáky už moc velý stroj a nechtějí mě s ní brát. Hůž se naklápí a je kvůli délce nášlapu míň obratná než Hillka. Jezdím do 5 km takže nějaký trekking neposoudím na to mám kolo.
TIP HORYDOLY Statutární město Opava vydalo reprezentační obrazovou knihu a nazvalo ji Opava City. Fotografoval Jan Langer. Doprovodný text je česky, německy, anglicky a polsky. ... celý článek
FOOTBIKE GUIDE Brzy po ránu nasedáme do vlaku z Prahy do Jizerek. Dopoledne vystupujeme v Kořenově. Skáčeme na stupátka koloběžek. Svištíme dolů podél Kamenice a Jizery. K večeru zastavujeme v malé vesnici u Mnichova Hradiště v Českém ráji.
Prostřednictví herních portálu je možné najít tisíce her a zabavit se nejen kasinovými turnaji, ale také různými virtuálními softwary a jinými herními vymoženostmi.
Speleo feráta v Ostrově u Macochy ukazuje syrový podzemní svět. Nedalekou Macochu všichni známe. V jeskynním systému se chodí po chodníčcích, pluje na lodičkách, všude září umělé osvětlení. V Ostrově čeká na návštěvníky jen