Ředitel Pier Kurth a šéfredaktor Jakub Vaniš toho zatím moc neprozradili, ačkoliv včera pozvali na tiskovou konferenci desítky novinářů.
Vybudujeme nové tváře
"Chceme být něco ve stylu Stream.cz," nejprve říká Jakub Vaniš. O pár minut později si protiřečí: "Chceme si vytvořit vlastní celebrity, vybudujeme si nové tváře."
Podle jeho slov by měly každý den být k dispozici pro uživatele dva nové vlastní pořady. "Divák si je bude moci prohlédnout kdykoliv."
Denně natočíme dvě streamovaná videa
Použitá technologie bude využívat streamované video. "Vyvinuli jsme vlastní prohlížeč," prohlašuje Pier Kurth. "Má sice ještě mouchy a budeme ho vylepšovat o další funkce, ale už teď je k dipozici."
Pro střih a úpravu videa údajně Tyvi využívá softwarové nástroje od Apple a digitální střižnu Sony Vegas. "Byli bychom schopni pracovat i s kvalitou HD, ale o tu zatím není na trhu zájem."
Obsah pořadů také není ještě jasný, ale už teď se Kurth s Vanišem Chlubí, že na rozdíl od konkurence budou dodržovat týdenní programofé schema. Prozrazují jenom něco málo: "Máme v šuplíku programy o homosexuálech, seznamování a hudbě." Na politiku se prý zatím nechystají, ale do budoucna se jí nebrání. Neplánují ani přímé přenosy.
Inzerce nebude, vyděláme si na večírcích
Jádrem, okolo kterého se všecha média točí, je finanční rozpočet. "Bez peněz do hospody nelez," říká staré české přísloví. Oba zakladatelé podle svých slov vložili zatím do projektu internetové televize Tyvi milion korun. "Jsou to naše peníze, něco půjčky a tak," mlží Jakub Vaniš. "Na první rok provozu máme prostředky zajištěné."
Dodejme, že taková prohlášení vydávají všechny weby, které znenadání rozjíždějí něco velkého.
"Je nám jasné, že zpočátku nebudeme známí a neseženeme kvůli tomu inzerci," je ralistou Jakub Vaniš. Okamžitě dodává poněkud nesmyslnou předstau: "Budeme vydělávat na námi pořádaných večírcích." Chce také prodávat reportáže konkurenčním televizím.
Doufá, že do dvou let by měla být internetová televize Tyvi v zisku. "Nechceme živořit, tohle je jenom začátek," maluje si budoucnost Pier Kurth.
Kdo jsou profesionálové v pozadí?
Alfou a omegou je na komerčním internetu sledovanost. Na ní si Tyvi také brousi zuby. "Do dvou měsíců dosáhneme sledovanost konkurenčních televizí, což je okolo 1500 unikátních diváků denně, do konce roku je hodláme přeskočit patkrát až šestkrát vyšším počtem diváků." Pro představu: Horydoly mají přes tři tisíce unikátních uživatelů denně.
Jak toho chce Tyvi dosáhnout? "Nebudeme používat bannerovou reklamu. Jsme na fecebooku a zaměřujeme se na získání mediální podpory."
Na projektu Tyvi podle Vanišových slov pracuje dvacetičlenný tým. Jen on je však zaměstnancem na plný úvazek. "Někteří další dostávají částečně honoráře, jiné bartrujeme a jiní pracují zadarmo, jsou to nadšenci," nechce prozradit personální pozadí Jakub Vaniš.
O nepříliš profesionálním týmu nepřímo svědčí fakt, že ředitel Pier Kurth se nevěnuje televizi Tyvi na plný úvazek, ale chodí do školy a podle jeho vyjádření by to tak mělo zůstat.
INFO: Tyvi.cz