Podzimní vodáckou sezonu vychutnáváme na největší české řece. Pádlujeme na deblovce, singlovce a v kajaku po dolním Labi z Ústí nad Labem do Děčína. Za čtyři hodiny zdoláme 38 kilometrů.
Labe. Posledním městem, které protéká veletok v Čechách, je Děčín.
Nikam se neženeme, ale pádlujeme neustále. Dopřejeme si pouze jednu zastávku na svačinu a protažení nohou na břehu.
Řeka je za vyššího stavu hladká, vlny ani proudy nejsou skoro vidět, ale voda nás pohání rychlostí okolo čtyř kilometrů za hodinu. Když k tomu přidáme sílu našich paží, pohybují se lodě skoro 10 km/h. A to je pěkný švuňk!
Úplně prázdná řeka
Máme Labe úplně pro sebe. Za celou plavbu nepotkáme jediného vodáka ani žádnou motorovou loď. Pošmourná podzimní neděle nikoho kromě nás na řeku nevylákala a kapitáni remorkérů nastartují své nákladní lodě až ve všední den.
Nad hlavami nám létají kormoráni a volavky.
Pádluje s námi malý Ríša a nevíme, zda zdolá tak dlouhou štreku. Labe má však v tomto úseku velkou výhodu, že můžeme zastavit u několika nádraží, ukončit plavbu a každou druhou hodinu se nechat odvézt vlakem nazpátek do Ústí nad Labem pro auto.
Nakonec dorazíme ve slušném čase až na česko-německou hranici. Láďu vykládáme na levém břehu v pohraniční železniční stanici Schöna, aby dojel vlakem nazpátek, a my tři zbylí Kuba, Gobo a Ríšai převážíme lodě na pravý břeh do Hřenska, kam pro nás Láďa přijede autem. Za hodinu je u nás.
765,9 Bílina ústí vlevo 765,6 Ústí nad Labem, most Edvarda Beneše silniční 765,1 Ústí nad Labem, Mariánský most silniční 755,7 Povrly 747,9 Boletice 741,5 Děčín, most silniční 741,1 most železniční 741,0 Ploučnice, ústí vpravo 740,5 Děčín, most silniční 738,9 Prostřední Žleb, most železniční 731,9 Dolní Žleb, přívoz 730,0 Schöna, Mühlbach ústí vlevo 728,3 Hřensko, Kamenice Hřenská ústí vpravo 726,6 státní hranice na pravém českém břehu
Trasa: Ústí nad Labem - Děčín - Hřensko. Délka: 38 km, 4-5 hodin. Vodácká obtížnost: ZW, silný proud. Charakter: Rychle tekoucí, široká řeka. Riziko: 1) Vytáhnout převrácenou loď a vodáka ze silného proudu je obtížné. 2) Vyhýbejte se zdaleka velkým lodím. Znalosti: Celá posádka ovládá základní záběry. Sjízdnost: Celoročně mimo zamrzlé hladiny. Tábořiště:Loděnice Ústí nad Labem, Kemp Děčín. Ubytování pod střechou:Ústí nad Labem, Děčín, Hřensko. Půjčovny: Rafty Děčín, Active Point Děčín, Enthusia Děčín, Za hranice, Broháček Ústí nad Labem Doprava: Vlakem po levém břehu. Na kole / koloběžce po Labské cyklostezce. Autem omezeně v kaňonu Labe.
V dnešním uspěchaném světě je důležité občas zpomalit, odpočinout si a načerpat novou energii. Wellness pobyty jsou ideální volbou pro ty, kdo chtějí nejen relaxovat, ale také udělat něco pro své zdraví.... celý článek
TIP HORYDOLY Tři díly výpravné knihy Zmizelá koleje, zmizelé nádraží, vyprávějí o významných železničních tratích, které byly zrušeny nebo přeloženy. Mnohé úseky železnic můžeme vystopovat v terénu ještě dnes.
AKTUALIZACE Zimní Polsko je lákavé především pro lyžaře, kteří bydlí nedaleko a zároveň chtějí poznat něco jiného. Nevýhodou polských svahů je menší množství sněhu. Jsou orientované nejčastěji na severní a tedy návětrnou
The online casino industry is rapidly expanding, with market size expected to reach $45.88 billion by 2029. This growth is not just about more players – it is about smarter platforms.
Na Dunajskou stezku se vydaly 4 děti ve 4 vozících se 4 maminami na 4 kolech. Jely jsme z Pasova do Vídně. Tátové nás dovezli na start na okraj města, pomohli naložit do vozíků vše
Horský hotel Popradské pleso (1494 m) i vedlejší Majláthova chata ve Vysokých Tatrách jsou v zimě snadno dostupné. Proto je oblíbený nejen mezi turisty, ale také horolezci a skialpinisty. Doporučujeme dvanáct prvotřídních klasických lyžařských sjezdů.