Podzimní vodáckou sezonu vychutnáváme na největší české řece. Pádlujeme na deblovce, singlovce a v kajaku po dolním Labi z Ústí nad Labem do Děčína. Za čtyři hodiny zdoláme 38 kilometrů.
Labe. Posledním městem, které protéká veletok v Čechách, je Děčín.
Nikam se neženeme, ale pádlujeme neustále. Dopřejeme si pouze jednu zastávku na svačinu a protažení nohou na břehu.
Řeka je za vyššího stavu hladká, vlny ani proudy nejsou skoro vidět, ale voda nás pohání rychlostí okolo čtyř kilometrů za hodinu. Když k tomu přidáme sílu našich paží, pohybují se lodě skoro 10 km/h. A to je pěkný švuňk!
Úplně prázdná řeka
Máme Labe úplně pro sebe. Za celou plavbu nepotkáme jediného vodáka ani žádnou motorovou loď. Pošmourná podzimní neděle nikoho kromě nás na řeku nevylákala a kapitáni remorkérů nastartují své nákladní lodě až ve všední den.
Nad hlavami nám létají kormoráni a volavky.
Pádluje s námi malý Ríša a nevíme, zda zdolá tak dlouhou štreku. Labe má však v tomto úseku velkou výhodu, že můžeme zastavit u několika nádraží, ukončit plavbu a každou druhou hodinu se nechat odvézt vlakem nazpátek do Ústí nad Labem pro auto.
Nakonec dorazíme ve slušném čase až na česko-německou hranici. Láďu vykládáme na levém břehu v pohraniční železniční stanici Schöna, aby dojel vlakem nazpátek, a my tři zbylí Kuba, Gobo a Ríšai převážíme lodě na pravý břeh do Hřenska, kam pro nás Láďa přijede autem. Za hodinu je u nás.
765,9 Bílina ústí vlevo 765,6 Ústí nad Labem, most Edvarda Beneše silniční 765,1 Ústí nad Labem, Mariánský most silniční 755,7 Povrly 747,9 Boletice 741,5 Děčín, most silniční 741,1 most železniční 741,0 Ploučnice, ústí vpravo 740,5 Děčín, most silniční 738,9 Prostřední Žleb, most železniční 731,9 Dolní Žleb, přívoz 730,0 Schöna, Mühlbach ústí vlevo 728,3 Hřensko, Kamenice Hřenská ústí vpravo 726,6 státní hranice na pravém českém břehu
Trasa: Ústí nad Labem - Děčín - Hřensko. Délka: 38 km, 4-5 hodin. Vodácká obtížnost: ZW, silný proud. Charakter: Rychle tekoucí, široká řeka. Riziko: 1) Vytáhnout převrácenou loď a vodáka ze silného proudu je obtížné. 2) Vyhýbejte se zdaleka velkým lodím. Znalosti: Celá posádka ovládá základní záběry. Sjízdnost: Celoročně mimo zamrzlé hladiny. Tábořiště:Loděnice Ústí nad Labem, Kemp Děčín. Ubytování pod střechou:Ústí nad Labem, Děčín, Hřensko. Půjčovny: Rafty Děčín, Active Point Děčín, Enthusia Děčín, Za hranice, Broháček Ústí nad Labem Doprava: Vlakem po levém břehu. Na kole / koloběžce po Labské cyklostezce. Autem omezeně v kaňonu Labe.
CLIMBING GUIDE Do Jizerských hor vtrhla zima plnou silou. Na zdejší žulové věže polezou horolezci několik měsíců v pohorkách, péřových bundách a s rukavicemi na rukou. Kvůli tomu si musejí vybírat lehké... celý článek
Fanoušci plážového volejbalu si mohou oddychnout. Také v příštím roce uvidí v akci na písku úřadující mistry světa Ondřeje Perušiče a Davida Schweinera. Hlavním cílem týmu je nominovat se na listopadové mistrovství světa
Každý kluk si vzpomene, jaké měl první autíčko na hraní. Žádné děvče nikdy nezapomene na svou první panenku. A všichni stavěli věže z dřevěných kostek.
Průmyslový mixér je zařízení určené k míchání a homogenizaci různých materiálů v průmyslovém prostředí. Na rozdíl od domácích mixérů jsou tyto stroje konstruovány pro mnohem větší objemy a často pracují s materiály, které vyžadují vysoký
V současném průmyslovém prostředí je zásadní investovat do kvalitních kovových konstrukcí, které nejen splňují technické požadavky, ale také podporují obchodní cíle firmy. Nerezová ocel je jedním z nejčastěji volených materiálů díky své
Chybu v metodice Českého horolezeckého svazu objevil a testoval horolezecký oddíl Humanita Praha pod vedením Roberta Poláka. Doporučovaný způsob jištění prvolezce na dvou lanech pomocí jedné karabiny HMS je krajně nebezpečný. Pád