Obě expozice měly stejný design jako při lednovém brněnském veletrhu RegionTour.
Potěšil nás zájem Krkonoše
Na pražském veletrhu Krkonoše manažersky zastupoval Pavel Klapuš ze Svazku měst a obcí Krkonoše. "I když jsme si ve Svazku vědomi, že veletrhy cestovního ruchu nejsou nejdůležitějším zdrojem informací o nabídce a možnostech uspokojit zájmy jejich potencionálních návštěvníků, přesto účast na nich nelze podceňovat," uvedl Pavel Klapuš.
Za prvé jsou příleitostí k setkávání s kolegy z dalích turistických regionů, s bohatou tématikou výměny zkušeností, možnostmi uplatnit názory Krkonoš v diskusích s představiteli státu, CzechTourismu i odborných společností na stěžejní otázky legislativy, organizace i financování cestovního ruchu u nás. V současné době je to připravovaná Koncepce rozvoje cestovního ruchu na léta 2014 2020 a návrh Zákona o cestovním ruchu. Za druhé pak možnost nabídnout nezanedbatelnému počtu návtěvníků veletrhu informace o Krkonoších, tak říkajíc z první ruky. K tomu jsme měli jak poměrně kvalitní celokrkonošské informační materiály, tak i dost propagačních tiskovin především těch podnikatelů, kteří se v Krkonoších podílejí na jejich společné propagaci a podpoře prioritních projektů Svazku, v rámci Fondu cestovního ruchu Krkonoš. Nejvyšší české hory byly v Praze pro návštěvníky vidět. V kruzích ovlivňujících perspektivy cestovního ruchu v republice slyšet," hodnotil pražské prezentace Krkonoš Pavel Klapuš.
Zájem byl o mapy a popisy tras
"Expozice Královehradeckého kraje byla umístěna ve vstupní hale holešovického Výstavitě," upřesnila Alena Slachová, pracovnice Regionálního informačního centra Krkonoše.
"Navzdory mrazivému zimnímu počasí měli návštěvníci u krkonošského stánku zájem spíše o letní aktivity v našem nejvyím pohoří. Sháněli aktuální informace o pěší turistice a cyklistice, především mapy a popisy tras. Obojí jsme jim mohli nabídnout díky Krkonošské sezoně. Nejvyšší návtěvnost jsme zaznamenali v sobotu během dopoledne. Propagačních materiálů byl dostatek, mohli jsme tedy vem poskytnout kompletní informace o celých Krkonoších," řekla pro Horydoly.cz Dáa Palatková, kterou jsme si vyfotografovali v zimním přistrojení, nebo u odcházela na konci třetího dne veletrhu od stánku.
Zájem byl o klidné oblasti Krkono
O Krkonoše je u české veřejnosti tradičně velký zájem. Časté dotazy směřovaly nejen na hlavní střediska regionu, jako jsou Špindlerův Mlýn, Harrachov, Pec pod Sněžkou a další. Nášvtěvníci se pídili i po menších typu Horní Malá Úpa, Poniklá či Vítkovice, kde by mohli v klidu strávit svoji zimní dovolenou. Zimy se týkaly otázky na možnosti běžeckého lyžování v Krkonoších a upravované tratě v okolí zimních center. Letní dotazy směřovaly často na téma rodinná dovolená, ubytovací možnosti a nenáročné sportovní aktivity pro rodiny s menšími dětmi.
Nastupujícím fenoménem u českých i zahraničních, převážně polských a německých návštěvníků, je putování po Krkonoších s možností přespání na horských boudách. Trend se netýká pouze pěších turistů, ale i cyklistů, kteří by uvítali širší nabídku cyklistických tras s přesahem do Polska.
"Veletrh hodnotím jako úspěšný- Do budoucna je společná prezentace Krkonoš velmi důležitá," doplnila Sylva Dlouhá, která je vedoucí odboru cestovního ruchu při Městského úřadu ve Špindlerově Mlýně.