Vládní agentura na podporu cestovního ruchu Agentura CzechTourism pokračuje v realizaci rozsáhlého výzkumu. Má za úkol zmapovat názory na služby cestovního ruchu. Čtvrtá etapa byla realizována od prosince 2006 do března 2007. Osloveno bylo celkem 23 709 návštěvníků, z toho 4 566 ze zahraničí, především z Německa, Slovenska, Polska, Rakouska, Holandska, Velké Británie a Ruska, a 19 143 Čechů.
"Respondenti průzkumu organizovaného agenturou CzechTourism byli nespokojeni s personálem ve službách, s dopravní infrastrukturou, s dostupností hromadné dopravy a drobným prodejem. Nejlépe si v tomto období vedly Jižní Čechy,“ říká vedoucí oddělení turistických produktů Czech Tourism Štěpánka Orsáková.
České regiony si nejlépe vedou v úrovni a dostupnosti stravovacích zařízení a cenách služeb, v turistickém značení, přátelskosti místních lidí a poskytování informací o regionu. Naopak největší boj se vede ve službách pro motoristy, dopravní infrastruktuře, péči o čistotu a pořádek a v nabídce programů pro volný čas.
Pozitivní zprávou pro zástupce regionů a místní podnikatele je, že tři čtvrtiny dotázaných hostů jsou přesvědčeny, že se do navštíveného regionu brzy vrátí.
PRAHA – je nejlepší ve 4 kategoriích hodnocení spokojenosti se službami a infrastrukturou a v dalších 6 patří k nejlepším. Je nejhorší ve službách pro cykloturisty a patří k nejhorším ve službách pro motoristy. Je nejlepší v hodnocení místního orientačního značení, v nabídce programů pro volný čas a v drobném prodeji. Nepatří k nejhorším v žádné kategorii hodnocení péče o cestovní ruch.
OKOLÍ PRAHY – nejhorší v 7 hodnocených kategoriích a v dalších 6 patří k nejhorším. V žádné z hodnocených kategorií nepatří k nejlepším. Nejhorší ze všech regionů v péči o bezpečnost návštěvníků a v drobném prodeji; v dalších 5 kategoriích patří k nejhorším. V žádné z hodnocených kategorií nepatří k nejlepším.
JIŽNÍ ČECHY – v žádné kategorii hodnocení spokojenosti se službami a infrastrukturou nepatří mezi nejhorší. Nejúspěšnější region v hodnocení spokojenosti se službami a infrastrukturou, je nejlepší v 11 kategoriích a v ostatních patří mezi nejlépe hodnocené. V žádné kategorii hodnocení péče o cestovní ruch nepatří mezi nejhorší. V porovnání s ostatními nejúspěšnější region.
ŠUMAVA – patří k nejhorším v cenové úrovni služeb, patří k nejlepším v rozsahu a dostupnosti stravovacích a ubytovacích kapacit. V žádné kategorii hodnocení péče o cestovní ruch nepatří k nejhorším, patří k nejlepším v 5 kategoriích hodnocení péče o cestovní ruch.
PLZEŇSKO – je nejhorší v rozsahu a dostupnosti ubytovacích kapacit a ve vybavení regionu pro sportovní aktivity, patří k nejhorším v dalších 6 kategoriích hodnocení spokojenosti se službami a infrastrukturou, v žádné kategorii hodnocení spokojenosti se službami a infrastrukturou nepatří k nejlepším. Nejhorší ze všech regionů v poskytování informací o regionu, v péči o životní prostředí a v přátelskosti místních lidí; v dalších 2 kategoriích patří k nejhorším, v žádné kategorii hodnocení péče o cestovní ruch nepatří k nejlepším.
ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ – region je nejhorší ve službách pro motoristy a v nákupních možnostech, v dalších 8 kategoriích patří mezi nejhorší v hodnocení spokojenosti se službami a infrastrukturou, v žádné z hodnocených kategorií nepatří mezi nejlepší. Patří mezi nejhorší ve 4 hodnocených kategoriích. V žádné z hodnocených kategorií nepatří mezi nejlepší.
SEVEROZÁPADNÍ ČECHY – V žádné z hodnocených kategorií nepatří mezi nejhorší, region je nejlepší v hodnocení služeb pro lyžaře a v dalších 10 kategoriích patří mezi nejlepší. V žádné z kategorií péče o cestovní ruch nepatří mezi nejhorší, nejlépe hodnocen v přátelskosti místních lidí, dále patří mezi nejlepší v nabídce programů pro volný čas a v péči o bezpečnost návštěvníků.
ČESKÝ SEVER - patří k nejhorším v 5 hodnocených kategoriích, v žádné z hodnocených kategorií nepatří k nejlepším. Je nejhorší ze všech regionů v místním orientačním značení a v péči o památky a turistické atraktivity, v dalších 2 kategoriích patří k nejhorším, v žádné z hodnocených kategorií nepatří k nejlepším.
VÝCHODNÍ ČECHY – je nejhorší v dostupnosti hromadnou dopravou, v dalších 3 kategoriích patří k nejhorším, v žádné kategorii nepatří k nejlepším. Patří k nejhorším v nabídce programů pro volný čas a v drobném prodeji, v žádné kategorii nepatří k nejlepším.
VYSOČINA – je nejhorší v dopravní infrastruktuře a ve vybavenosti regionu atrakcemi pro děti, dále patří k nejhorším v dostupnosti regionu MHD, v žádné z hodnocených kategorií nepatří mezi nejlepší. Nejhorší ze všech regionů v nabídce programů pro volný čas, patří mezi nejlepší v poskytování informací o regionu a v přátelskosti místních lidí.
JIŽNÍ MORAVA – patří k nejhorším ve službách pro lyžaře, patří k nejlepším v úrovni personálu a v péči o čistotu a pořádek. V žádné z hodnocených kategorií péče o cestovní ruch nepatří k nejhorším, patří k nejlepším v péči o životní prostředí.
STŘEDNÍ MORAVA – patří k nejhorším v ubytovacích službách, v porovnání s ostatními nejúspěšnější region v hodnocení spokojenosti s dostupností regionu hromadnou dopravou; dále patří mezi nejlepší v příležitostech pro zábavu a ve vybavenosti regionu atrakcemi pro děti. Patří mezi nejlepší regiony v péči o bezpečnost návštěvníků, péči o památky a turistické atraktivity, v nabídce programů pro volný čas a v přátelskosti místních lidí k návštěvníkům.
SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO – nejhůře hodnocený region v souvislosti se spokojeností s ubytovacími službami, patří mezi nejlepší ve službách pro cykloturisty. Patří mezi nejhorší v poskytování informací o regionu, v žádné z hodnocených kategorií nepatří mezi nejlepší.
KRKONOŠE – v žádné kategorii nepatří k nejhorším, patří k nejlepším ve službách pro lyžaře a v ubytovacích službách. Patří k nejlepším v hodnocení poskytování informací o regionu a v přátelskosti místních lidí.