Majitel Wolf Gangu je sice značně skeptický a vidí úpadek tohoto segmentu obchodu, ale přesto vidí skuliny, kam se mohou firmy jeho typu dostat.
Jaké důvody vedou Wolf Gang ke vstupu na český trh?
Po desetiletém působení a posílení naší pozice na polském trhu je vstup na sousední český trh přirozeným prvkem vývoje naší firmy. Důležitou a významnou skutečností, která přispěla k tomuto kroku se stala likvidace byrokratických a celních bariér v souvislostí s rozšířením Evropské unie.
Jak hodnotíte současný stav trhu s outdoorovým oblečením?
V Polsku podobně jako v Čechách, se outdoorový trh po období rozkvětu nachází v útlumu. Příčinu vidíme v rostoucí poptávce po lyžařském a snowboardovém vybavení a také poklesu zájmu o turistiku a aktivní formy trávení volného času v přírodě. Dalším faktorem, který zavinil tento pokles zájmu je samozřejmě i zhoršená celková ekonomická situace a obavy ze zdražování v souvislosti se vstupem našich zemí do EU. Nové značky vyráběné na Dálném východě, ke kterým se rychle připojili i světoví výrobci outdoorového vybavení, přiblížily ceny svých výrobků tuzemským cenám a nákupním možnostem, čímž snížili cenu a hodnotu toho, co ještě před několika lety mělo pro mnoho potenciálních zájemců velký význam a hodnotu. Boj o klienta mezi zahraničními a tuzemskými dovozci přispěl ke vzniku situace, kdy kvalita a funkčnost výrobků stojí daleko za maloobchodní cenou. Objevily se výrobky, které v důsledku cenové války ztratily svoji outdoorovou funkci a zákazník tak má problém rozlišit nabídku outdorového segmentu od fashion, street nebo ski.
Jaké jsou vaše silné stránky?
Stále vyrábíme naše výrobky v Polsku, což nám umožnilo dosáhnout spojení vysoké kvality surovin vyráběných v Evropě s úplnou kontrolou výrobních procesů. Naše výrobky jsou navrhovány především s ohledem na jejich funkčnost, praktičnost a odolnost. Můžeme vyrobit zároveň malé, ale i velké série. Vyrábíme mnoho speciálních produktů pro různé instituce a firmy, a také se zabýváme šitím zvláštních atypických rozměrů, které v případě sériové výroby nejsou možné.
Kde všude své zboží prodáváte? Volíte spíše hypermarkety, sportovní prodejny, outdoorové řetězce, nebo menší prodejny?
Super- a hypermarketový prodej nezaručí zákazníkům odbornou obsluhu, která je v případě outdoorového vybavení nezbytná. Snažíme se spolupracovat s těmi obchody, ve kterých zákazníci hledají hlavně výrobky pro outdoor a prodejní personál díky vlastním osobním zkušenostem může poradit a pomoci ve výběru. Je to velmi důležité s ohledem na očekávání zákazníků, kteří se rozhodli koupit nějaký výrobek a spoléhají na odbornou pomoc a radu při jeho výběru a následném užívání.
Čím chcete zaujmout, když v batozích a oblečení panuje na českém trhu obrovská konkurence?
Dle našeho názoru se kvalitní a promyšlené výrobky budou prodávat bez ohledu na na přesycenou nabídkou z Dálného východu. Konkurence stanoví neodmyslitelný prvek tržního hospodářství. Kdo může nabídnou výrobek jiný než většina, učiní tak bez ohledu na konkurenci. Používání výhradně značkových surovin jako Cordura, Taslan, Polartec má rovněž nemalý vliv na odolnost a univerzálnost výrobů a staví je do trochu jiné řady než většina. Samozřejmě neplánujeme masový prodej našich výrobků v Čechách, avšak chtěli bychom se během dvou až tří dostat do vědomí českých zákazníků.