Vondruška konečně jde od válu. Palatková změní CzechTourism
Adam Ondra. Brněnská lezecká superstar propaguje Prahu.
Kuba Turek
SDÍLEJ:
Výběrové řízení na ředitele vládní agentury pro podporu cestovního ruchu CzechTourism dopadlo nerozhodně. Ministerstvo pro místní rozvoj vypsalo výběrové řízení a ze dvanácti uchazečů doporučila odborná výběrová komise ministryni Věře Jourové dva kandidáty – stávajícího ředitele Rostislava Vondrušku a vysokoškolskou pedagožku Moniku Palatkovou. Palatková převezme vedení agentury až v lednu.
Jak na to
Poznámka Horydoly
Za Rostislava Vondrušky se z agentury CzechTourism stal úřad. Jeho šéf byl také nakrátko socialistickým ministrem pro místní rozvoj. Zároveň průběžně klesala návštěvnost České republiky. Místo aktivní propagace České republiky a jejích hlavních zajímavostí pro cizince, se zaměřoval na velké hotely, propagoval restaurace a lyžařská střediska. Snažil se z Prahy, která je absolutně největším lákadlem pro cizince, odvádět návštěvníky na venkov a do míst, které snad mohou být zajímavé pro domácí turisty, ale ne pro zahraniční hosty.
V domácí propagaci ignoroval jednotlivé menšinové aktivity, které se ovšem slévají ve velký proud masivního cestování. Jen v oblasti, která zajímá Horydoly, chyběla podpora pro horolezectví, vodní turistiku, geocaching, běžkové lyžování a další sporty.
Místo podpory nezávislého zpravodajství a informací o Česku, které zvyšují zájem o zdejší cestování, posílal peníze na bezpohlavní tištěné brožurky a do serveru Kudyznudy, který poskytuje komerční informace. Udělal také několik zásadních chyb, z nichž nejviditelnější bylo nesmyslné logo a vstup do Second Life. Peníze se ztratily na českých dnech v Číně.
Po vzájemných rozhovorech dospěli ministryně Věra Jourová (ANO), dosavadní ředitel CzechTourism (dosazený ČSSD) a budoucí ředitelka Monika Palatková k řešení: Palatková nastoupí od 1. září 2014 do agentury CzechTourism na pozici ředitelky pro koncepční rozvoj a od 1. ledna 2015 převezme funkci ředitelky agentury CzechTourism.
Co bude Monika Palatková dělat?
Monika Palatková bude mít v agentuře jasné úkoly. Kromě plynulého převzetí agendy ji čeká aktualizace koncepce cestovního ruchu pro léta 2014-2020, příprava koncepce sladění prezentace České republiky v zahraničí a pomoc se zákonem o cestovním ruchu.
"Rozhodně to nebylo jednoduché rozhodování, z komise vzešli dva kandidáti. Oceňuji přístup obou a cením si vzájemné dohody, která vzešla ze společné diskuse," řekla ministryně Věra Jourová.
"Jsem rád, že jsme se dohodli na tomto modelu. Na pozici ředitele jsem deset let a potřebuji novou výzvu. Na druhou stranu bych nerad odcházel od rozdělané práce a bez vědomí, že jsem pomohl mému nástupci. Tímto krokem se vyvarujeme překotnému předání a pomůžeme plynulému chodu agentury," komentoval výsledky výběrového řízení Vondruška.
"Naše společné rozhodnutí považuji za dobré. Budu mít čtyři měsíce na koncepční práci a na postupné předání agend. Sledujeme zájem věci samé a to je dobře," řekla Monika Palatková.
Co má Monika Palatková za sebou?
Monika Palatková vystudovala Fakultu mezinárodních vztahů se specializací na mezinárodní ekonomické vztahy a cestovní ruch na Vysoké škole ekonomické v Praze (1993). V rámci postgraduálního studia absolvovala část studia na Universität St. Gallen ve Švýcarsku (1996). Od roku 1996 pracovala v České centrále cestovního ruchu (CzechTourism), kde se zabývala marketingovými průzkumy zaměřenými zejména na zkoumání zahraniční poptávky po destinaci Česká republika. Od roku 1998 působila na pozici ředitelky marketingu a zastupovala CzechTourism v sekci Evropské komise turismu zaměřené na marketingový výzkum a plánování.
V letech 1999-2003 působila v cestovní kanceláři Fischer, nejprve jako manažerka produktu pro domácí a příjezdový turismus a poté jako manažerka pro prodej a marketing v oblasti domácího a příjezdového turismu. V současné době se věnuje přednáškové a konzultační činnosti v oblasti vysokoškolského a celoživotního vzdělávání, od roku 2004 na Vysoké škole obchodní v Praze. Je autorkou několika publikací zaměřených na ekonomiku turismu, mezinárodní turismus a marketingový management destinací. Od roku 1998 je členkou prestižní Mezinárodní organizace odborníků v oblasti turismu AIEST. V rámci expertní činnosti se zabývá zpracováním strategií a podobných dokumentů ve společnosti CzechIt – Institute for Strategic Studies on Tourism, kde mimo jiné vedla i zpracování marketingové strategie České republiky na zahraničním trhu. Svoji funkci v dozorčí radě CzechIt ukončí k 1. 9. 2014.
Jihočeský kraj si udržuje dominanci v počtu přenocování domácích návštěvníků. Naznačují to data z veřejné databáze Českého statistického úřadu sledující návštěvnost hromadných ubytovacích zařízení. Průměrná délka pobytu v kraji mírně překračuje celorepublikový průměr, když... celý článek
Jižní Morava, region proslulý svou vinařskou tradicí, spojil své ikonické vinařské tratě s každodenním cestováním. Na koleje vyjely modernizované nízkopodlažní vlaky Stadler, které nesou názvy Pod Mušlovem, Strážnické Horní Hory, Purmice,
Jihočeský kraj si udržuje dominanci v počtu přenocování domácích návštěvníků. Naznačují to data z veřejné databáze Českého statistického úřadu sledující návštěvnost hromadných ubytovacích zařízení. Průměrná délka pobytu v kraji mírně překračuje celorepublikový průměr, když