Vondruška konečně jde od válu. Palatková změní CzechTourism
Adam Ondra. Brněnská lezecká superstar propaguje Prahu.
Kuba Turek
SDÍLEJ:
Výběrové řízení na ředitele vládní agentury pro podporu cestovního ruchu CzechTourism dopadlo nerozhodně. Ministerstvo pro místní rozvoj vypsalo výběrové řízení a ze dvanácti uchazečů doporučila odborná výběrová komise ministryni Věře Jourové dva kandidáty – stávajícího ředitele Rostislava Vondrušku a vysokoškolskou pedagožku Moniku Palatkovou. Palatková převezme vedení agentury až v lednu.
Jak na to
Poznámka Horydoly
Za Rostislava Vondrušky se z agentury CzechTourism stal úřad. Jeho šéf byl také nakrátko socialistickým ministrem pro místní rozvoj. Zároveň průběžně klesala návštěvnost České republiky. Místo aktivní propagace České republiky a jejích hlavních zajímavostí pro cizince, se zaměřoval na velké hotely, propagoval restaurace a lyžařská střediska. Snažil se z Prahy, která je absolutně největším lákadlem pro cizince, odvádět návštěvníky na venkov a do míst, které snad mohou být zajímavé pro domácí turisty, ale ne pro zahraniční hosty.
V domácí propagaci ignoroval jednotlivé menšinové aktivity, které se ovšem slévají ve velký proud masivního cestování. Jen v oblasti, která zajímá Horydoly, chyběla podpora pro horolezectví, vodní turistiku, geocaching, běžkové lyžování a další sporty.
Místo podpory nezávislého zpravodajství a informací o Česku, které zvyšují zájem o zdejší cestování, posílal peníze na bezpohlavní tištěné brožurky a do serveru Kudyznudy, který poskytuje komerční informace. Udělal také několik zásadních chyb, z nichž nejviditelnější bylo nesmyslné logo a vstup do Second Life. Peníze se ztratily na českých dnech v Číně.
Po vzájemných rozhovorech dospěli ministryně Věra Jourová (ANO), dosavadní ředitel CzechTourism (dosazený ČSSD) a budoucí ředitelka Monika Palatková k řešení: Palatková nastoupí od 1. září 2014 do agentury CzechTourism na pozici ředitelky pro koncepční rozvoj a od 1. ledna 2015 převezme funkci ředitelky agentury CzechTourism.
Co bude Monika Palatková dělat?
Monika Palatková bude mít v agentuře jasné úkoly. Kromě plynulého převzetí agendy ji čeká aktualizace koncepce cestovního ruchu pro léta 2014-2020, příprava koncepce sladění prezentace České republiky v zahraničí a pomoc se zákonem o cestovním ruchu.
"Rozhodně to nebylo jednoduché rozhodování, z komise vzešli dva kandidáti. Oceňuji přístup obou a cením si vzájemné dohody, která vzešla ze společné diskuse," řekla ministryně Věra Jourová.
"Jsem rád, že jsme se dohodli na tomto modelu. Na pozici ředitele jsem deset let a potřebuji novou výzvu. Na druhou stranu bych nerad odcházel od rozdělané práce a bez vědomí, že jsem pomohl mému nástupci. Tímto krokem se vyvarujeme překotnému předání a pomůžeme plynulému chodu agentury," komentoval výsledky výběrového řízení Vondruška.
"Naše společné rozhodnutí považuji za dobré. Budu mít čtyři měsíce na koncepční práci a na postupné předání agend. Sledujeme zájem věci samé a to je dobře," řekla Monika Palatková.
Co má Monika Palatková za sebou?
Monika Palatková vystudovala Fakultu mezinárodních vztahů se specializací na mezinárodní ekonomické vztahy a cestovní ruch na Vysoké škole ekonomické v Praze (1993). V rámci postgraduálního studia absolvovala část studia na Universität St. Gallen ve Švýcarsku (1996). Od roku 1996 pracovala v České centrále cestovního ruchu (CzechTourism), kde se zabývala marketingovými průzkumy zaměřenými zejména na zkoumání zahraniční poptávky po destinaci Česká republika. Od roku 1998 působila na pozici ředitelky marketingu a zastupovala CzechTourism v sekci Evropské komise turismu zaměřené na marketingový výzkum a plánování.
V letech 1999-2003 působila v cestovní kanceláři Fischer, nejprve jako manažerka produktu pro domácí a příjezdový turismus a poté jako manažerka pro prodej a marketing v oblasti domácího a příjezdového turismu. V současné době se věnuje přednáškové a konzultační činnosti v oblasti vysokoškolského a celoživotního vzdělávání, od roku 2004 na Vysoké škole obchodní v Praze. Je autorkou několika publikací zaměřených na ekonomiku turismu, mezinárodní turismus a marketingový management destinací. Od roku 1998 je členkou prestižní Mezinárodní organizace odborníků v oblasti turismu AIEST. V rámci expertní činnosti se zabývá zpracováním strategií a podobných dokumentů ve společnosti CzechIt – Institute for Strategic Studies on Tourism, kde mimo jiné vedla i zpracování marketingové strategie České republiky na zahraničním trhu. Svoji funkci v dozorčí radě CzechIt ukončí k 1. 9. 2014.
Spirit Airlines, sedmá největší letecká společnst v USA, míří ke krachu. Soud jí zatím ochránil před bankrotem, ale hodnota akcií klesla během tohoto roku o 94 % a firmu převzali věřitelé.... celý článek
Jeseníky čelí velké popovodňové zkoušce. Nejpostiženější lokality se pomalu vzpamatovávají ze zkázy, kterou voda přinesla. Ublížit tato katastrofa ovšem může ještě víc. Nad turistickou destinací Jeseníků totiž visí další hrozba, kterou velká voda přinesla.
67 teams from 24 countries competed in ETH Zurich’s Cybathlon - fighting not only for victory, but also for the advancement of assistance technologies that are more suitable for everyday use. The third
V posledních letech se umělá inteligence (AI) stala významným faktorem v oblasti zábavy, a to zejména díky svému potenciálu pro personalizaci zážitků. Ať už se jedná o streamingové platformy, video hry nebo online sázení,