V pestré škále postřehů a připomínek se zástupci infocenter bohužel velmi často shodovali v názoru na zaměstnance ve službách.
Dobré služby jsou standard
"Sami se snažíme být ochotní, vstřícní, ale ostatní to podceňují a kazí," zaznívalo téměř jednohlasně.
Hosté jsou při svém pobytu v neznámém prostředí ovlivňováni řadou faktorů. Využívají nabízené služby, setkávají se s mnoha lidmi. Očekávají od nich přinejmenším seriozní a vstřícný postoj.
Ke spokojenosti návštěvníků nestačí upravená sjezdovka, nebo kvalitní ubytování. To je dnes už samozřejmé. Dopravují se skibusy a linkovými autobusy, parkují osobní vozidla, navštěvují restaurace, infocentra, kontaktují firmy nebo agentury, jejichž zaměstnanci se starají o jejich volný čas. Každá maličkost přispívá k celkovému obrazu zážitků.
Neúcta k hostům se nevyplácí
Pokud se hosté setkávají s arogancí a neochotou, tak neodpouští. Jak? Už se do Krkonoš nevrátí!
"V zimě jsme cestovali z jednoho krkonošského střediska do druhého s lyžemi v rukách. Řidič autobusové linky nám oznámil, že nás s lyžemi nevezme. Byl velmi nepříjemný a arogantní. Cítili jsme se jako zločinci, kteří spáchali to nejhorší. Za námi v řadě stáli cizinci. Stejně jako my se chtěli vrátit s lyžemi autobusem do místa svého přechodného ubytování. Řidič se na ně česky osopil tak, že jenom zírali a nevěděli o co jde," líčili hosté z Pece pod Sněžkou v tamním infocentru.
Tak jednotlivci lehce pošpiní služby celého týmu hoteliérů, restauratérů, obsluhujícího personálu, všech, kteří se snaží. Někdy je to řidič autobusu, jindy neochotná servírka, protivný barman, nafoukaný lyžařský instruktor nebo vzteklá uklízečka, ale také šlendrián ve službách.
Neseriozní kurz eura
Pracovníci krkonošských infocentrech se podivují nad kauzou směnárny Chequepoint. Její nekalá a zavádějící reklama nadzvedla nejednoho zahraničního klienta, který si v průběhu zimy často stěžoval právě v infocentrech. Neseriozní přístup k dlouhodobému kurzu eura byl bez větší odezvy medializován a více méně v tichosti vyšuměl.
Směnárna Chequepoint operuje na celém území České republiky a její vlasec se šťavnatou návnadou, jak poukazují naštvaní cizinci, kazí dobré jméno.
Špatné světlo pak dopadá nejen na město, ale i celou republiku. V tu chvíli jsou státní miliony nasázené do mediálních kampaní a další reklamy na podporu turismu pohozeným hrachem na zeď.
Neseriozní přístup směnárny bere chuť řadě turistům k opakované návštěvě nejenom Krkonoš, ale i České republiky.