Zase špatně! Rekonstrukce nádraží Zahradní Město zapomněla na cyklisty

Zase špatně! Rekonstrukce nádraží Zahradní Město zapomněla na cyklisty
Kdo zapomněl na cyklisty na nádraží Zahradní Město? Agrární mogul Andrej Babiš nebo jeho podržtaška Karel Havlíček?
Autor snímku Správa železnic
SDÍLEJ:

Nové pražské nádraží Zahradní Město se stalo dopravním terminálem, kde se přestupuje mezi vlaky, tramvajemi a autobusy. Zároveň byla upravena frekventovaná ulice a chodníky. Podívejte se, jak projektanti vůbec nemysleli na cyklisty. Při tom je podjezd pod železnicí po Švehlově ulici jen jednou ze tří možností, jak se z velké sídlištní aglomerace dostat do centra Prahy.       

Zase špatně! Rekonstrukce nádraží Zahradní Město zapomněla na cyklisty
Trefíš na refýž?
Autor snímku Správa železnic

Dodejme, že další dvě ulice V Korytech a Bohdalecká jsou pro cyklisty ještě více nepřátelské.

Prah, nádraží Zahradní Město.

Projeli jsme na kole ze Strašnic na Zahradní Město od hypermarketu Tesco na Skalce k supermarketu Tesco v Jabloňové ulici. Jiná cesta pro bicykl, pokud chceme dodržovat dopravní předpisy, mezi nimi nevede.

Na tomto příkladu se ukazuje tristní stav cyklostezek v Praze a v Praze 10 zvláště. Hlavní město i městské části se pouštějí do budování asfaltových pásů po loukách a polích za městem pro rekreační účely. Málokdy se ovšem optimalizují pro cyklisty ulice, které procházejí rekonstrukcí.

Právě gruntovní přestavba okolí nádraží Zahradní Město se připravovala mnoho let a bylo dost času vymyslet, kudy by mohli cyklisté bezpečně projíždět.

VIDEO Ze Skalky na Zahradní Město na kole 

Ulice Na Padesátém a Švehlova na kole

0:20 Přetlucká 

Cyklisté se řadí do prostředního ze tří pruhů. Ze všech stran jsou obklopeni jedoucími vozidly včetně dlouhých autobusů. Na křižovatce zatáčejí doleva a hned přejíždějí do pravého pruhu, kam podle své rychlosti i zdravého rozumu patří. V tomto pravém pruhu ale už jedou auta z křižovatky.

1:45 metro Skalka

Z pravého jízdního pruhu se doprava odděluje odstavný pruh jako autobusová zastávka. Před jedocím cyklistou nebo za ním se sem musejí dostat autobusy a poté zase vyjet.  

2:30 Na Padesátém

Pravý jízdní pruh je vyhrazen pro autobusy, taxíky a cyklisty. Na jeho začátku mnohá auta neočekávaně brzdí, aby se dostala do levého pruhu, kdežto autobusy zrychlují, aby využily rychlost ve stoupání.

3:00 Uhříněveská ulice

Vyhrazený jízdní pruh se bez varování změní na odbočovací. Mezi cyklisty a autobusy tedy zase vjedou osobní auta.

3:20 Mukařovská ulice

Za křižovatkou se pravý jízdní pruh zase mění na vyhrazený pro autobusy a cyklisty. Před další křižovatkou znovu na odbočovací. Člověk na kole si tady připadá jako v bláznivém a pořádně nebezpečném lunaparku.

3:35 Průběžná ulice

Před autobusovou zastávkou musí cyklista přejet do levého pruhu a zařadit se do proudu aut. Křižovatku projede levým pruhem, ale hned za ní se řadí do pravého pruhu. Potíž je v tom, že současně to dělají autobusy přesně opačně. Z pravého pruhu míří do levého, aby se dostali k refíži uprostřed ulice v podjezdu.

Praha, nádraží Zahradní Město.

4:15 nádraží Zahradní Město

Levý pruh mizí a pravý se zužuje. Tady jede cyklista v souvislé řadě aut. Řidiči i cyklisté jsou nuceni psychicky unést, že kolo je pomalejší než vůz, ale nedá se nic dělat.

5:20 Švehlova ulice

Autobusy odbočují do odstavného pruhu k zastávce Zahradní Město. Cyklista jede vlevo od nich.

6:10 Topolová ulice

Jízdní pruh se zužuje kvůli ostrůvku uprostřed ulice na křižovatce s Maceškovou. V prudkém stoupání u příčného prahu cyklista výrazně zdržuje automobilisty, protože ho nemohou předjet. Jedna je jízdní pruh příliš úzký a jednak je zde plná čára. Málokterý řidič ji ovšem respektuje.

7:10 Jabloňová ulice

Autobusy odbočují do odstavného pruhu k zastávce. Cyklista jede vlevo od nich.

8:25 Hvozdíková ulice

Autobusy odbočují do odstavného pruhu k zastávce. Cyklista jede vlevo od nich.

Praha, nádraží Zahradní Město.

Celková délka spojnice obou městských čtvrtí je 2,5 km. Na kole se dá ujet za 10 min středním tempem.

Kdyby tudy byla vyřešená bezpečná trasa pro cyklisty, dalo by se využít metro dál pro dopravu do centra hlavního města, případně pokračovat do Malešic a Hrdlořez, nebo do Strašnic, Vršovic a na Vinohrady.

STRAVA.com: stáhněte záznam trasy ve formátu GPX Tam jsme jeli logicky a bezpečně, ale nelegálně - částečně po chodnících a parkem, zpět jsme jeli přesně podle dopravních předpisů - tedy místy velmi nebezpečně.


Zobrazit místo Běžky a kola na větší mapě

Horydoly.cz Reportáže z pražských cyklostezek

JAK NA TO: Ve městě bezpečně na koloběžce

Rekonstrukce nádraží zapomněla na cyklisty (Strašnice, Zahradní Město) VIDEO

Zoufalá snaha Prahy o cyklostezky (Žižkov, Libeň, Holešovice) VIDEO

Jakou cyklostezku postavi Strabag do Běchovic? (Běchovice, Počernice) VIDEO

15 minut hrůzy v pražské dopravě (Strašnice, Vršovice) VIDEO

Z Anděla na Výtoň (Smíchov, Nové Město) VIDEO

Z Vypichu do Motola (Bílá Hora, Motol) VIDEO

Plzeňská ulice, trasa pro kamikaze (Motol, Košíře, Smíchov) VIDEO

Francouzská a Moskevská ulice (Vinohrady, Vršovice) VIDEO

První jarní koloběžka (Štěrboholy)

Pražská nábřeží na elektrokole (Holešovice, Malá Strana, Staré Město) VIDEO

Z Flory do Edenu (Vršovice) VIDEO

Noční pražské periferie (Dejvice, Bubeneč, Vysočany, Hrdlořezy)

Noční Prahou přes Karlův most (Malá Strana, Staré Město) VIDEO

Jedné noci v jednom městě (Nusle, Záběhlice)

Po nejdražší české cyklostezce (Vysočany)

Cyklostezka Rokytka (Hrdlořezy, Hloubětín, Libeň, Karlín)

Cyklisté na libeňské cyklostezce jezdí ohleduplně (Libeň)

Nebojím se. Snad mě nezajedou! (Vinohrady)

Cyklopruh: poukázka na smrt (Vršovice)

Lžou, lžou, až se jim od pusy kouří (Záběhlice)

Smog dusí Botič (Záběhlice) VIDEO

Rohanské nábřeží během sněhové kalamity (Karlín)

Karlínská cyklostezka v zimě (Karlín)

Zklidněný Karlín? Je to jenom bouda (Karlín) VIDEO

První sníh na kole v Praze (Strašnice, Zahradní Město)

Prokopské údolí na kole (Hlubočepy)

Tichá Šárka (Dejvice) VIDEO

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Ťukyťuk - opdovědi

Tak proč ten kvikot, že Turkovi neudělali kolem jeho baráku cyklostezku, aby se mohl na kolobrndě dostat bezpečně na nádraží? Přitom jsou silnice pořád bezpečnější:-))) Cyklostezky tedy nejsou třeba:-))

  • Autor Patr Svetr
  • Datum a čas 4.2.2022 08:47
Reaguj
Ťukyťuk - opdovědi

KT má pravdu i na silnicích. Pořád klesá počet mrtvých i těžce zraněných, ačkoliv se zvyšuje počet aut i jejich nájezd.

  • Autor Piký
  • Datum a čas 4.2.2022 00:21
Reaguj
Ťukyťuk - opdovědi

Hloupá demogogie. Nemá cenu na takovou blbost odpovídat.

Musíš mít prostě za každou cenu pravdu. Z tebe asi mají doma radost.

Jistě, zvláště na silnicích, o které tady jde, je bezpečněji.

Tak si to užij, pisálku:-)

  • Autor Petr Svetr
  • Datum a čas 3.2.2022 21:11
Reaguj
Ťukyťuk - opdovědi

Je mi jedno, jaké má premiér důvody. Já udělal reportáž, že tamtudy se nedá jet bezpečně na kole, ačkoliv je to příjezd na vlak a na metro.

Mýtus o příliš kopcovité Praze pro cyklistiku zbourala elektrokola.

Děti samozřejmě po cyklostezkách samy na kole jezdí. Do Vraného je to vidět často.

Děti mají mít samozřejmě přístup na komunikační síť. Jinak je budou muset vozit rodiče autem. A to není dobré pro rodiče, děti, ani nás ostatní. 

Tvůj příklad s metrem se obrací proti Tobě. Právě příjezd na nádraží k vlaku, který jede ven z města, je kamenem úrazu, který na videu ukazuji.

P.S.: Doba je pořád stejná a s výjimkou válek je posledních zhruba 300 let pořád lepší a bezpečnější.

Reaguj
Ťukyťuk

Jakýkoliv premiér těžko hlídá, jak se co postaví, pokud on něco prosadí. Navíc by bylo dobré, aby ses nejdřív zeptal, jaké byly důvody k tomu, tam nevybudovat cyklostezku. Že tobě by se tam hodily, protože tam blízko bydlíš. Jestli tam byla potřeba, jestli bylo vůbec možné atd. Normální redaktor by to udělal. Ty ale hledáš jed a senzace. 

Praha nemá rozhodně z minulosti uzpůsobenou dopravní infrastrukturu pro kola. Cyklostezky tu většinou nelze vybudovat. Nebo by to bylo tak nákladné, že se to pro těch pár cyklistů prostě nevyplatí. A navíc Praha je tak kopcovitá, že to odrazuje. Navíc pražané nikdy nebudou v nějaké větší míře jezdit třeba do práce na kole. V jiných městech to funguje, v Praze ne.

Děti bych tam neposlal, samozřejmě. Stejně jako bych je nepustil na cyklostezku podél Vltavy směrem k Davli. A to je cyklostezka. Nebezpečnější než mnohé ulice  v Praze. Není důvod pouštět děti v Zahradním městě na kole. To je demagogie, že děti musí být všude, všude mít přístup. Pro děti jsou dětská hřiště nebo klidné cyklostezky za Prahou. Doba je prostě jiná a horší a je třeba se tomu přizpůsobit. I z toho důvodu množství cyklistů sedá do metra s kolem a nasednou na něj až za městem. Stejné to je v Londýně, Paříži i v jiných městech. Dokonce i ve Vídni, která je cyklostezkami celkem protkaná.

  • Autor Petr Svetr
  • Datum a čas 3.2.2022 11:34
Reaguj
Ťukyťuk

1) To, co vidíš na videu, je trasa nejen pro jízdní kola, ale také koloběžky.

2) Ty bys tam poslal na kole svoje děti?

3) Andrej Babiš se osobně kasal, že nádraží je jeho dílo, když ho otevíral. 

Reaguj
Ťukyťuk

Babiš není můj oblíbenec, ale to je si nějaká nemoc mu připisovat cokoliv kde se přihodí? On opravdu může za to, že tam není nějaká cyklostezka? To myslíš vážně ty pisálku? Já tamtudy projíždím na kole běžně, protože bydlím v Hostivaři a problém mi to nedělá. Nechtěl bys i nějakou cestu pro tu tvou kolbrndu? :-)))

  • Autor Petr Svetr
  • Datum a čas 3.2.2022 10:41
Reaguj
Celkem 7 příspěvků v diskuzi


registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Tománka čeká obhajoba výsadního postavení v ironmanském světě. Jsem připravený ponechat si oba mistrovské tituly!

Tománka čeká obhajoba výsadního postavení v ironmanském světě. Jsem připravený ponechat si oba mistrovské tituly!

Před necelými dvěma měsíci dosáhl na největší úspěch své sportovní kariéry a trvale se zapsal do dějin českého sportu, když na Havaji získal historický titul mistra světa v klasickém Ironmanu. Nyní má
UCI Track Champions League vrcholí! O celkových vítězích se rozhodne v Londýně

UCI Track Champions League vrcholí! O celkových vítězích se rozhodne v Londýně

Letošní UCI Track Champions League se přehoupla do své druhé poloviny. Po třech z celkových pěti závodů prestižního seriálu v dráhové cyklistice má nejblíže k celkovému prvenství v jednotlivých disciplínách čtveřice Harrie Lavreysen z Nizozemska,
Brdská hřebenovka

Brdská hřebenovka

Milovníci pěší turistiky a poznávání krás české přírody se letos dočkali velké novinky. Brdská vrchovina získala svoji oficiální hřebenovku. Dálková trasa o délce 120 kilometrů propojila nejkrásnější místa, jaké Brdy návštěvníkům nabízejí,
Potřebujete místo pro sportovní vybavení? Self storage je řešení na zimu i na léto

Potřebujete místo pro sportovní vybavení? Self storage je řešení na zimu i na léto

Léto skončilo, zima začíná. Vyznavači outdoorových sportů přezbrojují. Kola a lodě mění za lyže, snowboardy a saně. Jako každý rok řeší věčnou otázku: "Kam s ním?"
4 potoky na pražském severu: kolo nebo koloběžka?

4 potoky na pražském severu: kolo nebo koloběžka?

Na severním okraji Prahy tečou čtyři významné potoky do Vltavy. Podél nich vedou cyklotrasy vhodné na podzimní ježdění na kole či koloběžce.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Reisemarkt - veletrh Německo, Mannheim 4.-6.1. 4.1.
Vakantie - veletrh Nizozemsko, Utrecht 9.-12.1. 9.1.
Hoga - veletrh Německo, Norimberk 12.-14.1. 12.1.
Pro Winter - veletrh Itálie, Bolzano 13.-15.1. Horské technologie 13.1.
Ferienmesse - veletrh Rakousko, Vídeň 16.-19.1. 16.1.
Matka - veletrh Finsko, Helsinky 17.-19.1. Cestovní ruch 17.1.
Boot - veletrh Německo, Düsseldorf 18.-26.1. 18.1.
CMT - veletrh Německo, Stuttgart 18.-26.1. 18.1.
Šediváčkův long Deštné v Orlických horách. 21.-25.1. Psí spřežení a sněžná kola 21.1.
Fitur - veletrh Španělsko, Madrid 22.-26.1. 22.1.

Diskuse

Hypoglycaemia semi-purpos... ixacoemoir, 2.1.2025 19:20, 5 příspěvků
There droops low cost flo... jumaxulozemet, 2.1.2025 19:14, 5 příspěvků
Welcome to our website de... EmilyTap, 2.1.2025 19:04, 1 příspěvek
If celebrex excoriated bu... pomemeruf, 2.1.2025 18:58, 5 příspěvků
Ophthalmoscopy spherical,... ifassoagub, 2.1.2025 18:54, 5 příspěvků
Greatest carbonate, condi... fudomeboxiq, 2.1.2025 18:47, 5 příspěvků
tschechisch? Honza, 1.1.2025 13:48, 2 příspěvky
cvičná archeologie Střelec, 29.12.2024 14:00, 2 příspěvky
konečný počet nápěvů Lukas B., 28.12.2024 17:18, 1 příspěvek
celý ten byznys Lukas B., 28.12.2024 17:08, 5 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Novoroční virtuální běh p... Horydoly Open, 2.1.2025 17:12
Nesmírně zásadní text, uk... milan šupa, 27.12.2024 19:27
Vuch 2024 Horydoly , 23.12.2024 15:26
Velké Karlovice zahájí se... Horydoly , 13.12.2024 23:29
Žáčková opouští Valachy Horydoly , 13.12.2024 23:01
Šimůnek končí ve Forbesu Horydoly , 13.12.2024 22:57
Holiday World Horydoly , 13.12.2024 10:41
Re: Pražský veletržní areál Horydoly , 13.12.2024 10:40