Ve Stockholmu bylo otevřeno zahraniční zastoupení agentury CzechTourism. Jde již o 26. zastoupení ve světě, jehož cílem bude v první řadě prezentace České republiky jako atraktivní turistické destinace a dynamické země, která má švédským turistům co nabídnout.
Zastoupení ve Stockholmu
Švédsko se nachází na 16. místě v pořadí jednotlivých zdrojových zemí příjezdového cestovního ruchu do Česka "Přestože od roku 2004 dochází k mírnému poklesu příjezdů švédských turistů do České republiky – jak v počtech fyzických osob, tak i v počtu přenocování - je pravděpodobné, že v letošním roce může dojít k obratu, protože jsme zaznamenali za 1. pololetí 2008 16% nárůst," říká ředitel vládní agentury na podporu cestovního ruchu CzechTourism Rostislav Vondruška.
V návaznosti na otevření švédského zastoupení připravila agentura CzechTourism roadshow věnovanou lázeňství a wellness ve Stockholmu a Kodani. Rozsáhlá reklamní kampaň probíhá během listopadu ve Švédsku, Dánsku a Norsku. Cílem je oslovit odbornou i laickou veřejnost a podpořit tak vzrůstající trend návštěvnosti České republiky ze Skandinávie v letošním roce.
Z Dublinu přes Prahu do regionů
V Irsku proběhla kampaň Czech Out beyond Prague. Měla přilákat do České republiky více irských turistů a představit jim v naší zemi kromě Prahy i další turistické regiony.
"V posledních dvou letech jsme zaznamenali nárůst v příjezdech irských turistů. V loňském roce to byl 20% přírůstek a v prvním pololetí roku 2008 dokonce 31% oproti stejnému období roku 2007. A i proto se v tomto roce naše zahraniční zastoupení v Londýně soustředí více i na kolébku keltské kultury – Irsko," říká ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.
Ve vlacích Dart Trans, ve stanicích těchto vlaků a na dublinských autobusech byly formou citylightů představeny produkty České republika (golf, lázně, hory, pivo), které by mohly Iry oslovit, zaujmout a pozvat je na návštěvu do České republiky.
Proč byl pro tuto kampaň zvolen slogan Czech out beyond Prague? Jelikož většina Irů navštíví v Česku pouze Prahu, účelem tohoto sloganu je nalákat tyto turisty i do zajímavých míst v regionech.
"Na každé z variant pro Dart trains je uvedeno, v jaké vzdálenosti se daná destinace od Prahy nachází," uvádí Jan Mlčák, ředitel zahraničního zastoupení CzechTourism pro Velkou Británii a Irsko.
Symbolem české kuchyně má být svíčková
Na letošním filmovém festivalu Tourfilm bylo představeno jídlo, které bude pro příští roky reprezentovat českou kuchyni v rámci marketingových aktivit na podporu rozvoje cetovního ruchu.
CzechTourism chce společně s Asociací hotelů a restaurací a Asociací kuchařů a cukrářů upozornit na existenci tradiční české a regionální kuchyně.
Nejenom tradiční svíčková bude lídrem reklamních aktivit propagátorů naší země v zahraničí, přidá se k ní početná řada krajových a regionálních specialit, které postupně obohatí jídelníčky mnoha stravovacích zařízení Česka.
"Projektu Česká kuchyně, jako marketingový nástroj k propagaci země předcházel vznik brožury Česká regionální kuchyně, kterou vydalo oddělení edice CzechTourismu ve hlavních světových jazykových mutacích a za úkol si dala představit světu českou kuchyni, jako nápaditou, vtipnou a především chuťově zajímavou záležitost a alternativu k dnešnímu globalizovanému životnímu stylu. Brožura akcentovala také vazby jednotlivých jídel na konkrétní region a jeho historii, tedy ideální propojení cestovního ruchu s jídlem," říká Rostislav Vondruška.