Soukromé vlaky

Soukromé vlaky
SDÍLEJ:
Jančura odstoupil ze soutěže. Až na drobné místní výjimky budeme i nadále jezdit vlaky Českých drah.
Jak na to Kolik stojí České dráhy?

Cestující Českách drah si stěžují především na nevyhovující jízdní řády, špínu a neochotu personálu. Konkurence poukazuje podivné podmínky výběrových řízení. Státní rozpočet letos (2006) počítá se sedmi miliardami korun na zaplácnutí dluhů z rozmařilého hospodaření Českých drah.

Každý z obyvatel České republiky doplatí železničářům mimo jízdenky sedm tisíc korun za rok. Pokud bychom počítali jen peníze těch, kteří platí daně (a tedy živí lidi v tomto státě), vyšla by platba pro modrou armádu na něco okolo dvaceti tisíc korun!

12. června 2009
Student Agency nebude jezdit na Liberecku

Ze soutěže o provozování vlaků v Libereckém kraji odstoupila společnost Student Agency. V tendru zůstaly České dráhy, Viamont a Arriva. Majitel Student Agency Radim Jančura prohlásil, že České dráhy použijí ve své nabídce dumpingové ceny jako obvykle, a on u toho nehodlá hrát divadlo.

27. února 2009
Rybniště - Žitava - Liberec

Německý dopravce Vogtlandbahn vyhrál výběrové řízení na železniční spojení z Liberce přes Hrádek nad Nisou, Varnsdorf a Žitavu do Rybniště. Jeho vlaky Siemens Desiro vyjedou poprvé 12. prosince 2010. Vogtland jezdí se stejnými soupravami na českém území z krušnohorského Klingenthalu do Karlových Varů.

20. října 2008
Výběrové řízení na spoje v Libereckém kraji

Liberec vyhlásil veřejnou soutěž na železničního dopravce. Zlomil tak bezdůvodnou nadvládu Českých drah nad tuzemskými kolejemi. Liberecký kraj vypsal tendr na třetinu všech spojů rovnou na patnáct let. Jedná se o pět tratí. Radní k tomu vedla dobrá zkušenost se soukromými vlaky na mezinárodní trati Libereč - Žitava (Zittau).

27. září 2007
Ostravský projekt zkrachoval

Stát zatím nepustil soukromníky k provozování železniční dopravy na důležité tratě. České dráhy zabránily, aby vyjel soukromý rychlík RTexpress na trať z Prahy do Ostravy. Společnost Railtrans zrušila svůj mnohaletý dopravní projekt. "Naše vlaky by musely vyjíždět z méně významných stanic Smíchov a Vršovice," řekl pro server Idnes jednatel Railtrans Petr Šimral. V návrhu zákona o železniční dopravě se objevila možnost odepřít přístup k trhu dopravci v případě, kdy by jeho komerční spoje významně ohrozily provoz dopravy ve veřejném zájmu. "Obáváme se toho, že to rozjedeme a za rok nám řeknou - Jezdí s vámi příliš mnoho lidí - takže vám v příštím roce nepřidělíme kapacitu."

7. června 2007
Soukromníci do Berouna

Soukromé vlaky Veolia by chtěly vyrazit na trať z Prahy přes Rudnou do Berouna koncem tohoto roku. Jedná se o vedlejší trať, která propojuje středočeská městečka a vesnice s Prahou. Veolia spolu se starosty obcí věří, že dokáže jezdit za nižší ceny, pohodlněji a rychleji než České dráhy, ale také příměstské autobusy. Podle deníku Mf Dnes začínají jednání společnosti Veolia s ROPID (Regionální organizátor pražské integrované dopravy).

5. prosince 2006
Ostrava si nepolepší

Rychlíky z Prahy do Ostravy, které chtěla nasadit od 10. prosince soukromá společnost Railtrans, nepojedou. Jejich lokomotivy Siemens totiž stále nedostaly povolení od tuzemských drážních úřadů. Plánován byl provoz osmi párů vlaků každý den.

29. června 2006
Modernizované vlaky do Mariánek

Na železniční trati mezi Mariánskými Lázněmi a Karlovými Vary nasadí České dráhy od 10. července tohoto roku dvě soupravy Regionova. Ačkoliv jsou to jen přestavěné postarší motorové vozy ze sedmdesátých let minulého století, nabídnou cestujícím o něco vyšší komfort než dosavadní motoráky. Nic se však nemění na jízdním řádu, protože i modernizovaným vlakům bude průjezd Slavkovským lesem trvat jednu a tři čtvrtě hodiny (k tomu musí připočítat pasažéři cestu na nádraží a z nádraží), což je dvojnásobná doba oproti jízdě osobním autem. Od začátku příštího roku nahradí na této trati Regionovu nové vlaky soukromé společnosti Viamont, která vyhrála výběrové řízení.

20. června 2006
České dráhy vítězí

Soukromníkům se nepodařilo prorazit ve výběrovém řízení na rychlíky Most - Plzeň a Liberec - Pardubice. Výběrové řízení na vlaky do Tanvaldu a Varnsdorfu bylo zrušeno. Vítěz výběrového řízení na lokálku mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi dosud nejezdí.

Liberec se bojí o vlastní dopravce

Liberecký kraj zrušil výběrové řízení na provozování vlaků na tratích Liberec - Varnsdorft a Liberec - Tanvald. Nadále tedy budou na těchto tratích jezdit České dráhy. Důvodem má být zjištění libereckých radních, že nemá smysl ve výběrové řízení pokračovat, neboť soukromé přepravní společnosti mají být o hodně dražší, než České dráhy. Připomeňme, že v Liberci měla a stále má velké problémy autobusová přepravní společnost Student Agency. V boji s konkurencí proti ní nestojí jen liberecké ČSAD, ale také místní úřady. Vždyť povolení na lukrativní linku Praha - Liberec dostala v Praze, kdežto Liberec se ho pokusil zamítnout.

Ministerstvo dopravy preferuje nízkou cenu

Výběrové řízení na provozování rychlíků z Plzně do Mostu a z Liberce do Pardubic vyhrály České dráhy díky nejnižší nabídce. Vybralo si je ministerstvo dopravy.

V Karlových Varech řehtá úřední šiml

Vloni vyhrála soukromá společnost Viamont výběrové řízení na provozování vlaků po místní trati mezi Mariánskými Lázněmi a Karlovými Vary. Postupem doby se od ní odvracejí cestující, protože cestování autem lesními silničkami přes Slavkovský les je sice nebezpečnější a únavnější, ale o mnoho rychlejší a pohodlnější. Tuto situaci chtěl Viamont zvrátit nasazením rychlejších a pohodlnějších vozů a optimalizací jízdního řádu, ale stále není v provozu. Firma sice vyhrála výběrové řízení vypsané Karlovarským krajem a měla provozovat vlaky od začátku tohoto roku, ale kvůli úředním obstrukcím zatím nejezdí. Místo moderních souprav Viamont tak nadále párkrát za den jezdí zapáchající kodrcavé motoráky Českých drah.

16. prosince 2005
Soukromý vlak do Tanvaldu?

Liberecký kraj připravuje výběrové řízení na železniční dopravu po tratích z Liberce do Varnsdorfu a do Tanvaldu. Pracuje se zkušenostmi, které získal Karlovarský kraj, který vypsal stejné řízení na trať Mariánské Lázně - Karlovy Vary, v němž vyhrál dopravce Viamont nad Českými dráhami.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

ilustracní foto...?
ahoj...dejte si obces zalezet na tom co píšete a hlavne na tom co dáváte za fotku.. Ilustrační foto je jen ilustracní foto, ale je to jako dybsis vybral dle fota krávu a oni ti pak prodali koz... Vúz je opravdu slovenský... dle loga i laku!šaues a nezlobtese, berte na vedomiii
  • Autor smista
  • Datum a čas 30.6.2006 11:43
Reaguj
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Tak k těm zoufalcům nepatřím, vsadil bych si tak možná na Italy. Vždycky totiž vše skončí naopak než chci. takhle by to bylo tak, že buď by naši postoupili nebo bych vyhrál. Což neni tak blbý.Ja mam vlastne taky radost, že vypadli, konci mi zkouskovy, ceka me posledni zkouska a mizím z pryč, do přírody a tak nevím kde bych tam hledal televizi. (a ujít bych si to nechtěl nechat) Takhle mám vyřešeno:-)
  • Autor Vojta
  • Datum a čas 23.6.2006 12:48
Reaguj
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Italové mi udělali radost, kucí vopálený... Když si představím, kolik zoufalců na naše prosázelo celou svou příští výplatu:-D
  • Autor Joe
  • Datum a čas 23.6.2006 09:04
Reaguj
Re: Re: Obrázek
Docela lehko! A co kdyby tam byla "ilustračně" vyfocená rozšláplá žába, (s komentářěm, že jí rozšlápl nespokojený cestující ČD a je vlastně taky zelená-jako ten vagon)?
  • Autor Vojta
  • Datum a čas 22.6.2006 22:20
Reaguj
Re: Obrázek
Vojto, říká Vám něco termín ilustrační fotografie? Těžko, co?
Reaguj
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
To víš no, student:-) ale vzhledem k tomu, jak to naši zahrali bylo možná lepší tu mlátit slámu dál:-)
  • Autor Vojta
  • Datum a čas 22.6.2006 20:11
Reaguj
Re: rozumbrada
No a co Ty Kiklop? Dělal jsi někdy něco, děláš něco? Já jen že máš výhrady lidem, kteří kteří se věnují novinařině. Asi Ti to bude divné, ale novinář nemůže stále psát o jedné věci.
Reaguj
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Jasně, vymlácená sláma, oba opakujeme již stokrát uváděné argumenty.No já já jdu zas chvíli pracovat. Závidím všem, kdo můžou 15:38 jít koukat na fotbal;-)
  • Autor Joe
  • Datum a čas 22.6.2006 16:06
Reaguj
Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Kapituluju, (ale to neznamená, že uznávám tvou pravdu).Jdu radši koukat na fotbal:-)
  • Autor Vojta
  • Datum a čas 22.6.2006 15:38
Reaguj
Re: Re: Re: Re: Re: ...
Zaměstnavatel si váží mého času, už tak je dost, v kolik musím ráno vstávat a v kolik se vracím. Když k tomu počítám půlhodinu přes Brno a půlhodinu přes Prahu plus ztráty zaviněné čekáním (jízdní řád se bohužel nesestavuje v souladu se školeními či schůzkami), ráno si mohu přispat o dvě hodiny dýl. To je praxí ověřený fakt. Zpět je to ještě víc, neb většinou nemám lístek a musím shánět autobus, který bude volný. Já bych chtělo řádně si odpočinout, stihnout trénink atd atd.Zdraví okolních lidí, i příroda, mají pravděpodobně raději můj benzínový motor a lehoučké autíčko než mnohatunové kolosy poháněné naftou, takže dogma že auto je z principu vždy a všude neekologické odmítám přijmout. Maximálně lze diskutovat, zda se chovám více či méně ekologicky než provozovatelé autobusů či vlaků.Platíme stejnou spotřební daň. Podle mě je jediné správné, aby víc platil každý, kdo spálí víc nafty, bez ohledu na to, zda ji spálí v lokomotivě, busu, kamionu či autě. Kdo pálí čistší palivo (benzín, plyn, líh, metanol, vodík), nechť platí méně. Co se týče "ekologické" energie: na výrobu a distribuci 1l řepkového oleje (surovina pro výrobu bionafty) se spotřebuje 1,3l nafty. Větrná elektrárna za svou životnost sama sebe zaplatí jen díky dotacím. A to se vyplatí! Vodní elektrárna zase potřebuje přehradu - nejčastěji pod hladinou zmizí nějaké nenahraditelné údolí. Čertovy proudy, Whitehorse, co třeba za rok Koppentraun? Vůbec bych se nedivil, kdyby to s tou elektřinou z biosměsi bylo také tak.Zastávám názor, že podpora černých děr na prachy typu ČD pod záminkou ekologie je špatná cesta. V ekologisty oblíbeném Švédsku je například běžná doprava dětí do školy taxíky - žádná nákladná síť lokálek. Ve Švýcarsku existují záchytná parkoviště z nichž jezdí (například do Zermattu) vlaky a konkurují jim mikrobusy-taxíky.
  • Autor Joe
  • Datum a čas 22.6.2006 15:23
Reaguj
Celkem 32 příspěvků v diskuzi


Vánoční trhy v Praze 2024

Vánoční trhy v Praze 2024

Pražské vánoční trhy patří k nejzajímavějším v Evropě. Podívejte se, kdy a kam všude můžete zajít a nakoupit tradiční dárky, sváteční drobnosti, anebo si jen užít vánoční atmosféru konce roku 2024. Zima se už... celý článek

Zprávy od horolezců 2024

Spirit Airlines krachují, ale dál prodávají letenky

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Mánie obytných aut končí, krachují první firmy

Mánie obytných aut končí, krachují první firmy

ANALÝZA Již druhý rok poukazujeme na nesmyslná tvrzení prodejců a půjčoven obytných vozidel, že prodej a půjčování karavanů je stále na vzestupu.. Naše odhady se na základě dlouhodobých zkušeností potvrdily a díky přesycení trhu
Jizerský guláš 2024

Jizerský guláš 2024

SMĚDAVA Malé zprávičky z Jizerských hor a Lužických hor na severu.
Praha AKTUÁLNĚ 2024

Praha AKTUÁLNĚ 2024

ROZTYLY Malé zprávy z velkého města přinášíme pro turisty a návštěvníky.
Turistický ruch v Jeseníkách čelí povodňové zkoušce

Turistický ruch v Jeseníkách čelí povodňové zkoušce

Jeseníky čelí velké popovodňové zkoušce. Nejpostiženější lokality se pomalu vzpamatovávají ze zkázy, kterou voda přinesla. Ublížit tato katastrofa ovšem může ještě víc. Nad turistickou destinací Jeseníků totiž visí další hrozba, kterou velká voda přinesla.
A recap of Cybathlon 2024: Seeing-eye canes and robotic guide dogs

A recap of Cybathlon 2024: Seeing-eye canes and robotic guide dogs

67 teams from 24 countries competed in ETH Zurich’s Cybathlon - fighting not only for victory, but also for the advancement of assistance technologies that are more suitable for everyday use. The third

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Křišťálová zahrada - výstava Praha, Botanická zahrada 15.11.-2.2. Skleněné sochy Pačinek 28.11.
Boot - veletrh Německo, Berlín 28.11.-1.12. Lodě 28.11.
Bývalé slovenské trhy - přednáška Starý Smokovec, U Vlka Přednáší Tomáš Paulík 28.11. 19:00
Bitva tří císařů Slavkov u Brna 29.11.-1.12. 29.11.
Staročeský perník - výstava Praha, Chvalský zámek 29.11.-19.1. 29.11.
Vánoční výstava Praha, Botanická zahrada Univerzity Karlovy 29.11.-31.12. 29.11.
ILTM - veletrh luxusního cestování Francie, Cannes 2.-5.12. 2.12.
ISPO - veletrh Německo, Mnichov 3.-5.12. 3.12.
Intermot - veletrh Španělsko, Madrid 5.-8.12. Cyklo a moto 5.12.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Řepiště, U Máně 31.10.-5.12. 5.12.

Diskuse

kraken тор Robertplali, 27.11.2024 3:49, 1 příspěvek
купить варочный котел 100... Douglasmah, 27.11.2024 3:21, 14 příspěvků
Přepište dějiny! zeměpisář, 26.11.2024 23:09, 2 příspěvky
INU Honza, 26.11.2024 21:15, 2 příspěvky
PTP se pozdeji zmenily v ... Honza, 25.11.2024 13:23, 12 příspěvků
PTP se pozdeji zmenily v ... Michael Beranek, 25.11.2024 9:42, 12 příspěvků
půl pravdy Honza, 24.11.2024 10:02, 12 příspěvků
půl pravdy Střelec, 23.11.2024 18:19, 12 příspěvků
Doplnění Honza, 22.11.2024 15:07, 6 příspěvků
když hoří pod plechem Lukas B., 21.11.2024 14:39, 5 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Podzimní školení Akademie... Horydoly , 21.11.2024 16:23
Cestování v digitální éře Horydoly , 21.11.2024 16:10
Regionální muzeum Mělník Horydoly , 19.11.2024 18:24
Svatba Horydoly , 18.11.2024 14:12
Litr balené vody obsahuje... Horydoly Open, 6.11.2024 23:42
Podzim ve Velkých Karlovi... Horydoly , 6.11.2024 2:28
Metropolitní trail Motols... Horydoly , 1.11.2024 0:17
Das war der Cybathlon 2024 Horydoly , 30.10.2024 23:53